Högtalare fungerar inte som de ska i min 744

Seasoned
20 maj 2017 · 46 Inlägg

Tjena har kopplat in 2st 6.5or i hatthyllan på min 744 -90 kopplade dom till slutstegen men det tjöt som fan när bilen va igång och desto mer man gasar ju mer tjöt det, ifall jag bara hade bilen på tändningen så funkar det bra så köpte ett störningsfilter på brl och kopplade in det tjutet försvan nästan hörs lite men inte mycket alls men det började brusa uta helvete istället i slutsteget har jag 2st amp så kör basen på samma slutsteg och den funkar perkfekt högtalarna som jag har i dörrarna som är kopplade med orginal sladdarna funkar som de ska, har även testat med ett delningsfilter men det hjälpte inte och har testat att köra lågnivås kablarna utanför bilen och har testat flera olika slutsteg, någon som har en idé om vad det kan vara?

Volvo 744 (1990)
Volvo V70 (2006)
Seasoned
21 maj 2017 · 46 Inlägg

Ingen som har någon idé?

Volvo 744 (1990)
Volvo V70 (2006)
Fjong
21 maj 2017 · 1 494 Inlägg

Vanligaste orsaken till störningar är dålig jord, så se till så att steget är jordat korrekt på ett lämpligt ställe och uppgradera jorden mellan chassi och batteri fram. Se även till så att kabelskor och sådant är ordentligt pressade så att det inte blir massa motstånd där.

BudgetDunkaren Osponsrad
21 maj 2017 · 1 631 Inlägg

Låter som det vanliga generatorsurrfelet... hur har du dragit kablarna ? Lågnivån ska vara på en sida bilen och strömkabel på andra sidan ..

Roger Rodas 19751031 - 20131130. (Han dog samtidigt som PW)
Bassiehof
21 maj 2017 · 1 777 Inlägg

Seasoned skrev:
Tjena har kopplat in 2st 6.5or i hatthyllan på min 744 -90 kopplade dom till slutstegen men det tjöt som fan när bilen va igång och desto mer man gasar ju mer tjöt det, ifall jag bara hade bilen på tändningen så funkar det bra så köpte ett störningsfilter på brl och kopplade in det tjutet försvan nästan hörs lite men inte mycket alls men det började brusa uta helvete istället i slutsteget har jag 2st amp så kör basen på samma slutsteg och den funkar perkfekt högtalarna som jag har i dörrarna som är kopplade med orginal sladdarna funkar som de ska, har även testat med ett delningsfilter men det hjälpte inte och har testat att köra lågnivås kablarna utanför bilen och har testat flera olika slutsteg, någon som har en idé om vad det kan vara?

Först: vad är det för slutsteg? Signal/brusförhållande? Var har du satt störningsfiltret?

Seasoned
22 maj 2017 · 46 Inlägg

BudgetDunkaren skrev:
Låter som det vanliga generatorsurrfelet... hur har du dragit kablarna ? Lågnivån ska vara på en sida bilen och strömkabel på andra sidan ..

Lågnivo går i mitten av bilen och ström kabeln ligger på högra sidan

Volvo V70 (2006)
Volvo 744 (1990)
Seasoned
22 maj 2017 · 46 Inlägg

Snackade men en om det och han sa att det va tändkablarna någon som vet ifall det kan va dem?

Volvo V70 (2006)
Volvo 744 (1990)
Seasoned
22 maj 2017 · 46 Inlägg

Fjong skrev:
Vanligaste orsaken till störningar är dålig jord, så se till så att steget är jordat korrekt på ett lämpligt ställe och uppgradera jorden mellan chassi och batteri fram. Se även till så att kabelskor och sådant är ordentligt pressade så att det inte blir massa motstånd där.

Allt är som det ska och riktigt gjort

Volvo V70 (2006)
Volvo 744 (1990)
Bassiehof
22 maj 2017 · 1 777 Inlägg

Seasoned skrev:

Fjong skrev:
Vanligaste orsaken till störningar är dålig jord, så se till så att steget är jordat korrekt på ett lämpligt ställe och uppgradera jorden mellan chassi och batteri fram. Se även till så att kabelskor och sådant är ordentligt pressade så att det inte blir massa motstånd där.

Allt är som det ska och riktigt gjort

Om du nu är så tvärsäker, varför ställer du frågor här, och varför besvarar du inte alla frågor som ställs?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang