Bredda plåtfälgar

DieLuftWaffe
24 maj 2017 · 645 Inlägg

Ni som breddar plåtfälgar hur räknar ni ut hur mycket ni ska bredda till förhållande till däcket? Mvh

Volvo S80 (2001)
Dodge Dart (1968)
Djo
25 maj 2017 · 10 157 Inlägg

Jag har breddat en gång och då breddar man efter bilen alltså så mycket extra man vill ha ut fälgen, Har du däck du vill använda så är det ju bara se om det kommer fungera med det däcket på fälgens nya bredd.

Om du vill bredda en fälg efter ett specifikt däck är det väl bara mätta däckets bredd mellan anliggningsytorna och sen bredda fälgen därefter sen lägga till eller dra bort beroende på vilket stuk du är ute efter.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
DieLuftWaffe
27 maj 2017 · 645 Inlägg

Djo skrev:
Jag har breddat en gång och då breddar man efter bilen alltså så mycket extra man vill ha ut fälgen, Har du däck du vill använda så är det ju bara se om det kommer fungera med det däcket på fälgens nya bredd.

Om du vill bredda en fälg efter ett specifikt däck är det väl bara mätta däckets bredd mellan anliggningsytorna och sen bredda fälgen därefter sen lägga till eller dra bort beroende på vilket stuk du är ute efter.

Tack för svar smile

Volvo S80 (2001)
Dodge Dart (1968)
Djo
27 maj 2017 · 10 157 Inlägg

DieLuftWaffe skrev:

Djo skrev:
Jag har breddat en gång och då breddar man efter bilen alltså så mycket extra man vill ha ut fälgen, Har du däck du vill använda så är det ju bara se om det kommer fungera med det däcket på fälgens nya bredd.

Om du vill bredda en fälg efter ett specifikt däck är det väl bara mätta däckets bredd mellan anliggningsytorna och sen bredda fälgen därefter sen lägga till eller dra bort beroende på vilket stuk du är ute efter.

Tack för svar smile

Så lite så smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang