Fungerar slutsteget till basarna?

Adam_Bmw
12 juni 2017 · 8 Inlägg

Tjenare!

Har funderat nu på om det är dags att byta ut min 12" basslåda till nåt som ger lite bättre dunk!

Då har jag tittat på 2 olika och den ena är en Kicker 40DCWS122 en 2x12 på 600RMS eller ett paket med slutsteg och dubbla 12or GAS ALPHA 212 med GAS ALPHA 500.1 600RMS.

Vilket av dessa tror ni är bäst och tror ni mitt nuvarande slutsteg som är ett REN 850 S MKII, Renegade på 850w (är rätt så gammalt) skulle klara av Kicker basslådarna eller borde jag satsa på att köpa både nya lådor och slutsteg för att försäkra att det funkar?

mvh Adam smile

ps. tror att kicker lådarna är anningen bättre men kan inte så mycket.

Bassiehof
14 juni 2017 · 1 777 Inlägg

Båda basar är instegsmodeller, och jag litar inte riktigt på de uppgifter jag fått fram. Nästan ingenting av värde om GAS, vilket brukar betyda att de har nåt att dölja, och Kicker har samma värden oavsett impedans. Det brukar inte stämma med verkligheten.

Adam_Bmw
14 juni 2017 · 8 Inlägg

Bassiehof skrev:
Båda basar är instegsmodeller, och jag litar inte riktigt på de uppgifter jag fått fram. Nästan ingenting av värde om GAS, vilket brukar betyda att de har nåt att dölja, och Kicker har samma värden oavsett impedans. Det brukar inte stämma med verkligheten.

Men tror du 850w slutesteget kan driva kicker 2x12 lådorna?

Adam_Bmw
14 juni 2017 · 8 Inlägg

Bassiehof skrev:
Båda basar är instegsmodeller, och jag litar inte riktigt på de uppgifter jag fått fram. Nästan ingenting av värde om GAS, vilket brukar betyda att de har nåt att dölja, och Kicker har samma värden oavsett impedans. Det brukar inte stämma med verkligheten.

Och tror du 2x12 får plats i en e39 sedan?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang