Våga fråga datorsaker mm

gutfucker Norrlänning
4 oktober 2014 · 643 Inlägg

Antingen en chromecast eller en raspberry pi, beroende på hur kunnig du är alt. hur mycket tid du vill lägga.

LeafBox Lat Perfektionist
4 oktober 2014 · 6 359 Inlägg

Bebben skrev:

LeafBox skrev:
Om du bara ska spana på tuben och netflix så skulle jag kollat på en Chromecast

Vid närmare eftertanke bör Viaplay funka med Chromecast också.

http://m3.idg.se/2.1022/1.559343/viapla … glestickan

Se där ja, smidigare än så blire nog inte, och knappast billigare heller...

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968
Mitsubishi Spacewagon "Driftbussen" (2004)
Audi Coupé Turbo "S1.5" (1990)
Tribbe SAAB♥SUBARU
5 oktober 2014 · 1 636 Inlägg

En nyare spel konsol så kan du ju spela lite också emellan netflix avsnitten.

Saab 9-2x Aero "SAABaru" (2005)
pukan2
5 oktober 2014 · 3 182 Inlägg

jag spelar inte.

pukan2
5 oktober 2014 · 3 182 Inlägg

nån som erfarenhet av Chromecast är den lättanvänd. köpte en dongel för ett tag sedan på siba med tangentbord o så men den va så himla trög och väldigt seg så den fick siba tillbaka.

Neos34 Garaget vän, igen.
6 oktober 2014 · 5 687 Inlägg

Gronwalls skrev:
Hej

Min htpc dator har gett upp på nått sätt. när jag startar den så går den igång några sek sen stängs den av bara..
vet inte så mycke mer hur ja ska beskriva det. har testa satt i en XP installations skiva å testa om det var fel på windows men det blir ingen skillnad.

Dammsuga datorn är aldrig fel!
Hjälp föder mera hjälp till forumen..

Mvh. Neos34, från Mölndal/Bifrost
Sushikocken Sleeper
10 oktober 2014 · 3 084 Inlägg

Neos34 skrev:

Gronwalls skrev:
Hej

Min htpc dator har gett upp på nått sätt. när jag startar den så går den igång några sek sen stängs den av bara..
vet inte så mycke mer hur ja ska beskriva det. har testa satt i en XP installations skiva å testa om det var fel på windows men det blir ingen skillnad.

Dammsuga datorn är aldrig fel!
Hjälp föder mera hjälp till forumen..

Är ju fyra år sedan han skrev det så det bästa tipset nu är väl "släng ut åbäket och köp en ny" smile

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
Tribbe SAAB♥SUBARU
1 juli 2017 · 1 636 Inlägg

Har ont om plats på C:
Ser att jag har ett par mappar ligger direkt på C som heter
AMD
Intel
MSI
NVIDIA
NVIDIA Corporation

Det ser ut att vara installations filer, törs jag ta bort dom?
Känns som att så viktiga program inte bör lägga sig där? utan under program eller windows.

Saab 9-2x Aero "SAABaru" (2005)
THEBADGUY Gorgilus addictus
1 juli 2017 · 4 736 Inlägg

Tribbe skrev:
Har ont om plats på C:
Ser att jag har ett par mappar ligger direkt på C som heter
AMD
Intel
MSI
NVIDIA
NVIDIA Corporation

Det ser ut att vara installations filer, törs jag ta bort dom?
Känns som att så viktiga program inte bör lägga sig där? utan under program eller windows.

Vilket operativsystem kör du med?
Jag sätter en slant på att du har några temp filer som ligger kvar och skräpar.

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
Tribbe SAAB♥SUBARU
2 juli 2017 · 1 636 Inlägg

Jag kör win7

Jag prövade ta bort mapparna och vissa gick andra sa windows ifrån om så de fick ligga kvar. Datorn har funkat normalt i snart ett dygn nu så det verkade inte vara någon fara att ta bort.

Saab 9-2x Aero "SAABaru" (2005)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
2 juli 2017 · 13 743 Inlägg

gutfucker skrev:
Antingen en chromecast eller en raspberry pi, beroende på hur kunnig du är alt. hur mycket tid du vill lägga.

jag kör en pi3   nu har jag inte testat viaplay eller netflix men kör med Kodi på dom och sen plockas filmerna ner direkt från nätet finns mängder och åter mängder med filmer och serier helt gratis.. har det även i Datorn som jag kör upp direkt på tv i sovrummet fungerar super bra.
https://www1.garaget.org/gallery/images/47/46981/46981-16c925e1dec8e416606ce9eaac096fe0.jpg

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
2 juli 2017 · 17 478 Inlägg

Growe skrev:

gutfucker skrev:
Antingen en chromecast eller en raspberry pi, beroende på hur kunnig du är alt. hur mycket tid du vill lägga.

jag kör en pi3   nu har jag inte testat viaplay eller netflix men kör med Kodi på dom och sen plockas filmerna ner direkt från nätet finns mängder och åter mängder med filmer och serier helt gratis.. har det även i Datorn som jag kör upp direkt på tv i sovrummet fungerar super bra.
https://www1.garaget.org/gallery/images/47/46981/46981-16c925e1dec8e416606ce9eaac096fe0.jpg

Hm.
Har 2 styck Pi 2 B+ liggande. Kan man köra detta "kodi" på dessa? Gratis? De letar själva upp vad som går att streama då eller?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Growe Fri fart för ett fritt folk!
2 juli 2017 · 13 743 Inlägg

Hybridsmurfen skrev:

Growe skrev:

gutfucker skrev:
Antingen en chromecast eller en raspberry pi, beroende på hur kunnig du är alt. hur mycket tid du vill lägga.

jag kör en pi3   nu har jag inte testat viaplay eller netflix men kör med Kodi på dom och sen plockas filmerna ner direkt från nätet finns mängder och åter mängder med filmer och serier helt gratis.. har det även i Datorn som jag kör upp direkt på tv i sovrummet fungerar super bra.
https://www1.garaget.org/gallery/images/47/46981/46981-16c925e1dec8e416606ce9eaac096fe0.jpg

Hm.
Har 2 styck Pi 2 B+ liggande. Kan man köra detta "kodi" på dessa? Gratis? De letar själva upp vad som går att streama då eller?

vet inte hur bra pi2 klarar det pi3 klarar det iallfall har 2st.   perfekt att ta med till hotellet så man kan kolla på filmer och serier ;-)

drar ett pm med lite länkar och grejer..  smile

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang