Polo 9N 1,4 med AC, Byta till större generator från Passat/Touareg?

Frippe_L Gladen Audio
7 november 2017 · 2 388 Inlägg

Hej jag har i nuläget standard 90A Bosch generator på min Polo 1.4 -03
Skulle vilja ha i en större generator så man kan ha mer kräm till stereon utan tvunget ha så mycket extra batterier iom bilen är rätt slö från början.

Har kollat lite på laga.se/bildelsbasen efter andra generatorer på VW-modeller och nyare diesel passat och Touareg har  ju 180-220A generatorer, får de plats i min bil utan att behöva ta bort ACn?

Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1
Volkswagen Passat 3B "VolksGladen" (1999)
cyberk2
7 november 2017 · 214 Inlägg

Tittar du på en bild på din generator och på dom exemplen du gav så inser du nog att dom inte passar.
Det går att uppgradera men det du måste titta på är fästöronen och avståndet till remmen, vilken sorts rem osv. Sen får du se om den fysiskt får plats eller om det är en massa grejjer i närheten.
Tveksam till att du använder så mycket effekt när du spelar, har du fyllt skuffen med slutsteg?
Köp ett stort optima GUL och en konding så kommer du nog väldigt långt

Frippe_L Gladen Audio
8 november 2017 · 2 388 Inlägg

cyberk2 skrev:
Tittar du på en bild på din generator och på dom exemplen du gav så inser du nog att dom inte passar.
Det går att uppgradera men det du måste titta på är fästöronen och avståndet till remmen, vilken sorts rem osv. Sen får du se om den fysiskt får plats eller om det är en massa grejjer i närheten.
Tveksam till att du använder så mycket effekt när du spelar, har du fyllt skuffen med slutsteg?
Köp ett stort optima GUL och en konding så kommer du nog väldigt långt

Jag kommer använda ca 8kw effekt i bilen om jag inte hittar större steg än de jag redan har (isf blir det runt 20kw i topparna då jag letar större monoblock till basarna)

Förra bygget i min passat (med ca 13kw effekt) hade jag original generator och tre 100ah Fullriver batteri i baljan och ett 75ah odyssey 1750 fram, det räckte inte egentligen men en liten stund kunde jag iaf spela utan det blev för låg volt.
Konding är bra till att slippa lite störningar i bilen, till annat är den inget o ha, den laddas ju upp av bilens batteri ändå.....
https://www1.garaget.org/archive/104/10 … 560446.jpg

Senast redigerat av Frippe_L (8 november 2017)

Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1
Volkswagen Passat 3B "VolksGladen" (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang