En lackfråga till

MeepMeep Finraggare
14 november 2017 · 2 381 Inlägg

Har suttit och sökt och sökt och inte fått några bra svar så här kommer tre frågor som egentligen inte borde vara så svåra för er lackerare att svara på

1) Har en 69 roadrunner, den är en solid 10-feet car, dvs ser bra ut på 3 meter - kommer man närmare finns det två problemområden - bakskärmarna och ena dörren som börjat bubbla. Där får man kapa och laga. Bilen är lackad 81 så det börjar bli dags att göra om det, dock i samma kulör som innan så man inte behöver riva ur motor och inredning. Vad kan en BRA lack gå på egentligen? 20? 50? 100? 150? Känns pinsamt att åka runt med bilen om man har "råd" med 50 och alla säger 150 - då får man spara ett år till

2) Gillar lackerare att saker är demonterade när de kommer eller vill de skruva isär/ihop själv? Hur är det med slipning? Vill de göra själva eller förstör man bara om man börjar slipa själv?

3) Vem i hela helvete i Stockholmsregionen är vassa på veteranare och lackering? Har pratat med några totala spån jag aldrig skulle vilja lämna min bil till, andra verkar okej men inga som jag känner "Han här vill jag hälla mina pengar på"

Simple as that. Over and out.

I love being a nobody - because nobody is perfect.
Plymouth Roadrunner "Dirty Bird" (1969)
jaka54
14 november 2017 · 5 715 Inlägg

Hej!
Tillbergs billackering i Upplands Väsby (Bollstanäs)! Bättre finns inte!
Naturligtvis underlättar det om du tar bort kromlister och annat i prydnadsväg som inte ska lackas.
Sen ...Bubblor?? Kapa och laga?? Vad finns under bubblorna och kapa och laga? Rost! Mycket sånt och du måste kanske lämna bort bilen till någon som blästrar innan du lämnar till lackering. Kapa och laga låter som du måste svetsa!?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang