Dyraste saken ni haft sönder på jobbet?

Bostrom RS
19 juni 2007 · 886 Inlägg

En pall med cola (1,5 liters) på förra jobbet, men det var bara 3-4st flaskor som gick sönder.

Focus RS
ThorskeN
19 juni 2007 · 287 Inlägg

En mätklocka och lite fräsar på jobbet, inget större än men det kommer väl..

Ena Colaberoende
19 juni 2007 · 1 219 Inlägg

Jag räddade en sak som höll på att ramla i golvet häromdagen som kostar 800 000:-
Fick beröm för det.

Dyraste jag har sabbat måste varit när jag väjde för en Cyklist och satte en kundbil i en lyktstolpe. Det roliga är att killen skulle sälja bilen för 30 000 men fick 35 000 av försäkringsbolaget så jag fick en klapp på axeln och ett leende som tack för hjälpen.

/Ena

Bullo Mazda 3 MPS, bilder på gång!
19 juni 2007 · 1 852 Inlägg

kört igenom totalt 3 stycken portar på Volvo lastvagnar (med trucken) som ligger på ca 200 000 styck wink

man lever bara en gång så lev väl!
LasseMan underordnad allfixare
19 juni 2007 · 696 Inlägg

Hade sönder min hjulgrävare Volvo ew 140 - 06 tror jag sköt lådan då den tryckte in hydralolja där har inte fått tillbaka den än men det är nog inte gratis..

Jag hatar att förlora, det får någon annan hålla på med!
945_FT
19 juni 2007 · 32 Inlägg

Det värkar va ganska många som lyckats haft sönder någonting av värde på jobbet i allfall så man får väll känna sig som en i mängden smile hehe!!!

Å hoppas på att man lyckas bättre framöver ;p

Jukkas :]
19 juni 2007 · 469 Inlägg

skrotat tråd för några tusen.

Malmoe SSS -12
19 juni 2007 · 3 217 Inlägg

En eller annan plasmatv...

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
mauswe
19 juni 2007 · 4 Inlägg

Hade sönder vindrutan på en truck en gång. Tryckföraren kom mot mig med en container på gafflarna, skulle leka/spara lite tid och kasta i en sten medans han kom mot mig. För att minimera risken för att sätta rutan kastade jag ganska lågt, vilket resulterade i att stenen studsar på kanten och flyger rakt upp i rutan, som splittras och flyger överallt i miljoner bitar.

Fan vad rädd jag blev men föraren blev räddare kan jag säga, det sög att dammsuga upp allt splitter kan jag säga.

Ingen personskada dock men det sved lite att skriva förlåtbrev som chefen skulle läsa på morgonen. Jobbade natt då... Fick aldrig någon skit för det men kan tänka mig att truckförarna blev sura som fick köra med tvågaffeltruck istället för fyra i några dagar. Haha, kan skratta åt det nu men fan vilken ångest man hade då. Tur att det inte blev någon personskada iaf.

enpatte
20 juni 2007 · 498 Inlägg

En av "någon" glömd kylvattenkrets på processugn på jobbet upptäktes försent när ugnen redan kommit upp i 2500 grader.
Självaste fabrikschefen trodde sig kunna släppa på vattnet lite i taget.
Sagt och gjort, han släppte på lite, inget hände , han släppte på för fullt......
Hela huset började mullra och sedan följer en smäll utan dess like.
Locket på ugnen(1,5ton) skjuts iväg genom en I-balk på 50-60cm och ut genom taket, allt matrial i ugnen skjuts ur och sätter eld på allt.
Grejer satt fastsmällt på väggarna, såg fördjävligt ut.
Fabriken fick stå i ett par veckor+ renoveringar för ett par mille...

FreddeK
20 juni 2007 ·

Bullo skrev:
kört igenom totalt 3 stycken portar på Volvo lastvagnar (med trucken) som ligger på ca 200 000 styck wink

Haha jag själv lyckades häkta av en dörr som dom fick svetsa dit igen. landa väl på 20lök. kan ju säga att det var på volvo parts=)

Matuniz Galning =)
20 juni 2007 · 96 Inlägg

körde sönder en större fleroperations-maskin big_smile tog 6 veckor att reparera, vågar inte tänka på hur mycket det kostade företaget med stillestånd o allt.

men var inte mitt fel. var en annan som hade programmerat fel smile

SaaB_Turbo
20 juni 2007 · 336 Inlägg

Matuniz skrev:
körde sönder en större fleroperations-maskin big_smile tog 6 veckor att reparera, vågar inte tänka på hur mycket det kostade företaget med stillestånd o allt.

men var inte mitt fel. var en annan som hade programmerat fel smile

Det var väl du som körde, då är det väl ditt fel big_smile Så brukar det låta där jag jobbar big_smile

Har inte blivit några stora skrot kostnader än iaf ett antal verktyg och en massa "varg" big_smile

Team-Adolfsson Gödseldräng
20 juni 2007 · 4 529 Inlägg

det dyraste för ett företag var nog när jag var på praktiken min handledare visa exakt var jag skulle gräva med grävmaskinen och efter 50cm så drog jag av en kraftlednings kabel så att en hel fabrik stog stilla i 2 dagar blev nog en hel del förluster för båda företag
kan säga att jag inte fick vara kvar en dag efteråt men han sa 1M skulle det grävas tongue

MarcusL #2573
20 juni 2007 · 1 489 Inlägg

Lyckades ta sönder en press på jobbet för 14 miljoner. Men efter lite nya delar så startade den upp igen. Men ändå.. 14 mille är pengar. Hade fått jobba där i hela mitt liv och alla mina barn också innan den var betald wink

Tecken på att jobbet suger och att dom betalar för dåligt big_smile

• Även den starka måste ta i när han skiter
LoFET Almännt tokig
20 juni 2007 · 481 Inlägg

ett ac kyl för 15 bananer sad drog av en anslutning när jag satte ihop det.

Inline sixes ist sie scheisse.......
Jimm
20 juni 2007 · 1 661 Inlägg

När jag gjorde lumpen körde jag fast en Strf 9040 (Nyaste pansarvagnen) I ett ishål så att det tog 3 timmar att dra upp den igen. då hade inte pluggarna till motorrummet suttigt som dem skulle och motorrummet var vattenfyllt. Kostade 7 000 000 och tod 3v att byta motor.

Min reaktoroperatör på skiftlaget råkade trycka på fel knapp och stannade hela Ringhals 4.
Tror det tog 12 timmar att få igång att igen. kostar 2 000 000 per timme att stå still.
smile

Emma_Blond Avstängd
21 juni 2007 · 50 Inlägg

2st grindar sönder backade med lastbil en volvo Fm12  grovt krockad krockad 2st scania krockade  en av dom hamnade jag i diket med 3st dörrar till släp sönder  backade .tappat 2st trailer plus massa annat små skador har tappat räkningen jag tror att  jag är en av världens sämsta yrkes chafför ..hur fan kan dom ge mig BE CE inte någ med det ADR för tank bilar med ...

dreamcore
21 juni 2007 · 82 Inlägg

jag höll på att välta med en truck, ny på jobbet, och helt ovan med att köra truck så om jag en dag och skulle köra under en tunnel, ja som vilken annan tunnel som helst. dock så va kruxet med trucken att det inte gick att få ner gafflarna, så jag höll på på att flippa trucken då den blev lite för hög, men det löste sig med lite skrapmärken i taket på tunneln!. sen har man haft sönder alla fyra huvudena på fyrhjulsinstrument som va helt jätte flång nytt!! inte heller bra..

Volvo v70 t5 "reaktor" (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang