Mercedes SL 500 -00 svarar inte på gasen

weruts
19 november 2017 · 7 Inlägg

Hjälper en kompis med bilen.Har bytt alla filter och tändstift.Har kollat bränsletryck 3,5 bar.Motor går perfekt på  tomgång men när man ger gas så finns ingen kraft alls.Finns det någon bilguru som har någon ide vad felet är tacksam för alla svar.

Evildan
20 november 2017 ·

weruts skrev:
Hjälper en kompis med bilen.Har bytt alla filter och tändstift.Har kollat bränsletryck 3,5 bar.Motor går perfekt på  tomgång men när man ger gas så finns ingen kraft alls.Finns det någon bilguru som har någon ide vad felet är tacksam för alla svar.

Är det tändstift av rätt sort?

Böt ni alla 16? Visst har den dubbla tändstift?

Provat att spraya startgas runt slangar och andra anslutningar för att utesluta tjuvluft?

Trevliga bilar när dom funkar som dom ska.

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
20 november 2017 · 4 917 Inlägg

Ingen kraft, menar du att det inte går att gasa alls eller det inte går att köra med bilen?
Byttes delarna p gr av felet eller var det en vanlig service?

Senast redigerat av autodidakten (20 november 2017)

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
viccoA
20 november 2017 · 3 109 Inlägg

Vilka felkoder får ni upp?

weruts
20 november 2017 · 7 Inlägg

Evildan skrev:

weruts skrev:
Hjälper en kompis med bilen.Har bytt alla filter och tändstift.Har kollat bränsletryck 3,5 bar.Motor går perfekt på  tomgång men när man ger gas så finns ingen kraft alls.Finns det någon bilguru som har någon ide vad felet är tacksam för alla svar.

Är det tändstift av rätt sort?

Böt ni alla 16? Visst har den dubbla tändstift?

Provat att spraya startgas runt slangar och andra anslutningar för att utesluta tjuvluft?

Trevliga bilar när dom funkar som dom ska.

JA jag böt alla 16 stift +2 st tändkablar.bra ide om startgas

weruts
20 november 2017 · 7 Inlägg

viccoA skrev:
Vilka felkoder får ni upp?

Jag har bara för OBD mercedes använder ett annat system med rund kontakt

weruts
20 november 2017 · 7 Inlägg

autodidakten skrev:
Ingen kraft, menar du att det inte går att gasa alls eller det inte går att köra med bilen?
Byttes delarna p gr av felet eller var det en vanlig service?

Den går att gasa men bölar bara.Nej delarna byttes inte p.g av felet det var dags för servis

Evildan
20 november 2017 ·

weruts skrev:

autodidakten skrev:
Ingen kraft, menar du att det inte går att gasa alls eller det inte går att köra med bilen?
Byttes delarna p gr av felet eller var det en vanlig service?

Den går att gasa men bölar bara.Nej delarna byttes inte p.g av felet det var dags för servis

Gick den illa innan bytet av delar?

weruts
20 november 2017 · 7 Inlägg

Evildan skrev:

weruts skrev:

autodidakten skrev:
Ingen kraft, menar du att det inte går att gasa alls eller det inte går att köra med bilen?
Byttes delarna p gr av felet eller var det en vanlig service?

Den går att gasa men bölar bara.Nej delarna byttes inte p.g av felet det var dags för servis

Gick den illa innan bytet av delar?

Ja det kröp fram att det har hänt tidigare och att det hänt oftare nu på slutet. Jag kom nyss in från garaget och har kommit på att motorlampan är ur funktion så nu ska jag koppla upp den på fredag. Tack för all Hjälp

mb_pucken
20 november 2017 · 5 082 Inlägg

Har stött på en bil med liknande fel via jobbet. Då indikerade felkoder på gasspjället och bilen gick sedan bra efter byte av detta.

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
Evildan
20 november 2017 ·

weruts skrev:

Evildan skrev:

weruts skrev:

Den går att gasa men bölar bara.Nej delarna byttes inte p.g av felet det var dags för servis

Gick den illa innan bytet av delar?

Ja det kröp fram att det har hänt tidigare och att det hänt oftare nu på slutet. Jag kom nyss in från garaget och har kommit på att motorlampan är ur funktion så nu ska jag koppla upp den på fredag. Tack för all Hjälp

Då vet du iaf att du inte ställt till något när komponenterna böts.
Någon jkl felkod ska väl hittas.
Min S210 430 med M113 havererade högra katalysatorn på med stopp i flödet som följd, då orkade motorn ingenting.

weruts
22 november 2017 · 7 Inlägg

Evildan skrev:

weruts skrev:

Evildan skrev:

Gick den illa innan bytet av delar?

Ja det kröp fram att det har hänt tidigare och att det hänt oftare nu på slutet. Jag kom nyss in från garaget och har kommit på att motorlampan är ur funktion så nu ska jag koppla upp den på fredag. Tack för all Hjälp

Då vet du iaf att du inte ställt till något när komponenterna böts.
Någon jkl felkod ska väl hittas.
Min S210 430 med M113 havererade högra katalysatorn på med stopp i flödet som följd, då orkade motorn ingenting.

Gick den bra på tomgång

weruts
22 november 2017 · 7 Inlägg

mb_pucken skrev:
Har stött på en bil med liknande fel via jobbet. Då indikerade felkoder på gasspjället och bilen gick sedan bra efter byte av detta.

Hej vet du om motorlampan lyser när man slår på tändningen

Evildan
22 november 2017 ·

weruts skrev:

Evildan skrev:

weruts skrev:

Ja det kröp fram att det har hänt tidigare och att det hänt oftare nu på slutet. Jag kom nyss in från garaget och har kommit på att motorlampan är ur funktion så nu ska jag koppla upp den på fredag. Tack för all Hjälp

Då vet du iaf att du inte ställt till något när komponenterna böts.
Någon jkl felkod ska väl hittas.
Min S210 430 med M113 havererade högra katalysatorn på med stopp i flödet som följd, då orkade motorn ingenting.

Gick den bra på tomgång

Gick som en dröm på tomgång upp till 1400-1500rpm då ville den inte riktigt varva mer samt minsta lilla jag försökte ge gas ströp den sig själv och tappade all ork.

AntrE
22 november 2017 · 2 140 Inlägg

Motorkablaget på dessa vittrar sönder och kan ge alla möjliga fel. Mycket vanligt fel!

Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang