Lampor till dimljus Volvo S/V70

pierre__71
9 februari 2018 · 90 Inlägg

Hej

Ni som har Volvo S/V70 vad har ni för lampor i dimljusen? Jag har halogenlampor i mina dimljus och det är glappt och de lyser i bland. Någon som har någon bra ide till detta problemet?
Är det Led lampor eller xenon lampor som gäller i stället.

Med vänlig hälsning

Pierre

torsen
9 februari 2018 · 7 234 Inlägg

Eftersom bilen är helbilsgodkänd är det inte tillåtet att byta till annan typ av lampor i bilen.

Christian S
9 februari 2018 · 4 816 Inlägg

pierre__71 skrev:
Hej

Ni som har Volvo S/V70 vad har ni för lampor i dimljusen? Jag har halogenlampor i mina dimljus och det är glappt och de lyser i bland. Någon som har någon bra ide till detta problemet?
Är det Led lampor eller xenon lampor som gäller i stället.

Med vänlig hälsning

Pierre

kolla hur lamphållaren ser ut, har haft flera X70 där dom har varit kassa.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
MammDiin
9 februari 2018 · 2 019 Inlägg

Till dimljusen är det endast halogen eller xenon 3000K som är något att ha om man tänkte använda dem till vad de är gjorda för. Personligen tycker jag också att gult ljus är bättre och för att inte säga mer unikt med tanke på att nästan alla väljer vitt eller blåaktigt ljus

Köper man färdiga lösningar så finns Led med gult ljus också, men det kostar det en hel del också och så behöver man modifiera mer eller mindre.
Men tänkte man endast byta glödlampan mot Led så kan det vara svårt att hitta något med gulare ljus. Dessutom blir oftast ljusbilden dålig med Led konvertering, men finns ju några som ger rätt så bra ljusbild men då är ju det vanliga problemet priset.

Förra bilen körde jag med 3000K xenon i Hella Micro DE dimljus.
Nya bilen har jag inte orkat gjort något åt dimljusen men om det blir att göra något så blir det troligen 3000K xenon eller någon färdig lösning med Led med gult ljus om det inte blir alltför dyrt.

Sen så är det som Torsen säger olagligt med xenon och Led.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang