Film: 2 månaders test av Carpro Hydro2 Magiska lackförsegling. :)

wides Avstängd
9 januari 2018 · 32 Inlägg

CarPro Hydro2 Touchless Silica Sealant might possibly be the most revolutionary car care product you’ll ever purchase! CarPro Hydro2 Touchless Silica Sealant is spray-on, rinse-off paint sealant that provides durable UV protection and jaw-dropping water repellent properties. Unlike a traditional car wax or sealant that requires rubbing and buffing, CarPro Hydro2 Touchless Silica Sealant simply needs to be sprayed on and rinsed off. It’s that easy


Har testat under 2 månader för att verkligen se om detta meddela kan funka!.

smile.


https://youtu.be/ofNMRKbBzbg

sogat
3 februari 2018 · 153 Inlägg

Jag har använt deras Hydro2 i flera år med bra resultat, det bör dock kompleteras med ett underliggande lackskydd för att få ännu bättre hållbarhet och lyster. Jag kan även tillägga att medlet vid sedvanlig vintertvätt med t.ex. naftabaserade petroleumprodukter inte håller särskilt bra, precis som alla andra medel i detta segment, typ Tershines motsvarighet. Tvättar man med petroleumbaserade medel så bör man åtminstone lägga på detta var tredje eller fjärde tvätt.

Sommartid så fungerar det klockrent, jag skulle säga att en dusch i Maj håller fram till Augusti, alltså tre månader jämfört med de två månader man gör reklam för. För ännu mer lyster och hållbarhet rekommenderar jag deras Reload, den kräver dock beröring men ger ett väldigt djup i lacken.

Deras andra produkter och keramiska lackskydd är även de väldigt bra.

wides Avstängd
7 februari 2018 · 32 Inlägg

sogat skrev:
Jag har använt deras Hydro2 i flera år med bra resultat, det bör dock kompleteras med ett underliggande lackskydd för att få ännu bättre hållbarhet och lyster. Jag kan även tillägga att medlet vid sedvanlig vintertvätt med t.ex. naftabaserade petroleumprodukter inte håller särskilt bra, precis som alla andra medel i detta segment, typ Tershines motsvarighet. Tvättar man med petroleumbaserade medel så bör man åtminstone lägga på detta var tredje eller fjärde tvätt.

Sommartid så fungerar det klockrent, jag skulle säga att en dusch i Maj håller fram till Augusti, alltså tre månader jämfört med de två månader man gör reklam för. För ännu mer lyster och hållbarhet rekommenderar jag deras Reload, den kräver dock beröring men ger ett väldigt djup i lacken.

Deras andra produkter och keramiska lackskydd är även de väldigt bra.

Intressant! smile

Ja behöver faktiskt använda riktigt avfettning, det blir inte rent annars. Men som du skriver lägga på HydrO2 emallanåt är ju inte jobbigt.

Är mest rädd om det skulle bli flammigt?. Du har inte haft några problem med det?...

sogat
22 februari 2018 · 153 Inlägg

wides skrev:

sogat skrev:
Jag har använt deras Hydro2 i flera år med bra resultat, det bör dock kompleteras med ett underliggande lackskydd för att få ännu bättre hållbarhet och lyster. Jag kan även tillägga att medlet vid sedvanlig vintertvätt med t.ex. naftabaserade petroleumprodukter inte håller särskilt bra, precis som alla andra medel i detta segment, typ Tershines motsvarighet. Tvättar man med petroleumbaserade medel så bör man åtminstone lägga på detta var tredje eller fjärde tvätt.

Sommartid så fungerar det klockrent, jag skulle säga att en dusch i Maj håller fram till Augusti, alltså tre månader jämfört med de två månader man gör reklam för. För ännu mer lyster och hållbarhet rekommenderar jag deras Reload, den kräver dock beröring men ger ett väldigt djup i lacken.

Deras andra produkter och keramiska lackskydd är även de väldigt bra.

Intressant! smile

Ja behöver faktiskt använda riktigt avfettning, det blir inte rent annars. Men som du skriver lägga på HydrO2 emallanåt är ju inte jobbigt.

Är mest rädd om det skulle bli flammigt?. Du har inte haft några problem med det?...

Du missuppfattade mig nog - Jag använder petroleumavfettning varje gång jag tvättar, vet inte vad som annars ska lösa all tjära längs dörrsidorna. :-)

Mja, jag har inte märkt av att det blir flammigt av Hydro2. Däremot kan det bli flammigt av Reload om man inte är nogrann. Är det dessutom mörka lacker så bör man spä ut den.

wides Avstängd
24 februari 2018 · 32 Inlägg

Tack , då är jag med! smile

Ja galet bra grejer iallafall..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang