Byte av stereo, HU-801 S80 1999 T6.

CM123
1 mars 2018 · 1 Inlägg

Hej på er!

Har en S80 med originalstereo, HU-801, som saknar möjlighet att koppla in min telefon i vilket jag gärna vill.
Pratade med en kollega som också har en S80 av samma årsmodell som insisterade på att det inte går att byta ut originalstereon för den är integrerad med allting så det är bara fortsätta med en FM-sändare om man vill använda sin egna telefon.

Använde min egna hjärna och kollade runt lite på nätet och har fått blandade svar så vänder mig till er nu för att få svar på frågan, kan jag byta ut stereon mot en enkel-din stereo så jag kan koppla in min telefon i den och kanske köpa en ny baslåda?

Ni får mer än gärna skriva vad för något jag behöver till stereobytet, glömde säga att jag har telefon i bilen som inte behöver fungera men knappar på ratten som jag gärna vill ska fungera om man byter stereo.

Tack så mycket smile

Aronson
2 mars 2018 · 914 Inlägg

Ja du kan byta ut original stereon till en eftermarknad.
Knapparna i ratten till stereon kommer ej fungera med en eftermarknadsstereo.
Det bästa är att ladda i en mjukvara dvs stereo bort ,då vet bilen/nätverket om att den ej finns .

Pininfarina406
2 mars 2018 · 536 Inlägg

CM123 skrev:
Hej på er!

Har en S80 med originalstereo, HU-801, som saknar möjlighet att koppla in min telefon i vilket jag gärna vill.
Pratade med en kollega som också har en S80 av samma årsmodell som insisterade på att det inte går att byta ut originalstereon för den är integrerad med allting så det är bara fortsätta med en FM-sändare om man vill använda sin egna telefon.

Använde min egna hjärna och kollade runt lite på nätet och har fått blandade svar så vänder mig till er nu för att få svar på frågan, kan jag byta ut stereon mot en enkel-din stereo så jag kan koppla in min telefon i den och kanske köpa en ny baslåda?

Ni får mer än gärna skriva vad för något jag behöver till stereobytet, glömde säga att jag har telefon i bilen som inte behöver fungera men knappar på ratten som jag gärna vill ska fungera om man byter stereo.

Tack så mycket smile

Det här verkar fungera till din bil: http://www.pmshopen.se/s80-c-54_179_184 … tem-p-2635

Peugeot 406 coupé "Pininfarina" (1998)
Bmsone Reservdelsnisse
2 mars 2018 · 183 Inlägg

Denna och liknande brukar funka bra:
https://vparts.se/se/aux-bluetooth-ster … tereo.html

Hade en liknande i min 2007 V70 som jag hade förra året. Men den var från Wish. Fungerade bra.

Senast redigerat av bmsone (2 mars 2018)

Volvo V70II D3 "Momentum" (2011)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang