Någon här som hört talas om märket Klipsch? Jag testade deras hörlurar i veckan och var helt förbluffad över vilken kvalitet dom lyckades att producera. Har funderat ett tag på att skaffa nytt ljudsystem till bilen och då tänkte jag att Klipsch kanske vore något?
Glöm inte bort att installation, vad du driver dom med och källa påverkar enormt mycket, att bara köpa ett par dyra högtalare och skruva dit kommer inte ge dig toppen ljud.
Använder själv klipsch hemma och jag är ganska nöjd men vad jag vet gör dom inget anpassat för bruk i bil så skulle nog kikat på annat för det ändamålet. Vet inte hur du har tänkt sätta dom men om du vill ha dom vid ''normal'' plats nere vid fötterna skulle jag satsa på mid och separat diskant så att du kan sätta diskanten högre upp, annars blir ljudet dämpat och ljudbilden dålig.
AKG gillar jag enormt, är det stor skillnad om man ser på tillverkarnas hörlurar jämfört med stereosystemen? Kan man dra slutsatsen att AKG är bra som stereohögtalare bara för att hörlurarna är bra med lång historik bakom sig? Ni får ursäkta den korkade frågan..