Volvo s40 2.4 2005 stereo byte

AlexLeon
6 mars 2018 · 7 Inlägg

Har googlat och sökt runt men hittar inte något..
Har en Volvo s40 2005 som jag skulle vilja byta ljud i , Men jag som inte är bra på bil vet inte riktigt hur man gör , vilka radios passar?högtalare? bas??

Volvo S40N (2005)
Fjong
7 mars 2018 · 1 494 Inlägg

Är nog enklast om du kontaktar en firma, BRL, DBakuten etc. Så kan dom hjälpa dig med vad du behöver samt högtalarstorlekar och kanske lite annan info om grejer som passar bra i bilen om du vill minimera jobbet.
Aldrig byggt i nån sådan men verkar som att några har lyckats byta stereon men hur mkt jobb det är vågar jag inte svara på. Annars är det väl som vanligt, du måste dra lite sladdar till baslådan och ifall du ska driva högtalarna på steg behöver du dra sladdar ut till dörrarna för det.

AlexLeon
7 mars 2018 · 7 Inlägg

Fjong skrev:
Är nog enklast om du kontaktar en firma, BRL, DBakuten etc. Så kan dom hjälpa dig med vad du behöver samt högtalarstorlekar och kanske lite annan info om grejer som passar bra i bilen om du vill minimera jobbet.
Aldrig byggt i nån sådan men verkar som att några har lyckats byta stereon men hur mkt jobb det är vågar jag inte svara på. Annars är det väl som vanligt, du måste dra lite sladdar till baslådan och ifall du ska driva högtalarna på steg behöver du dra sladdar ut till dörrarna för det.

Jo, tänkte om någon visste på rak arm.. men kanske får skriva till brl

Volvo S40N (2005)
Fjong
7 mars 2018 · 1 494 Inlägg

Det är nog smidigast smile Dom har med största sannolikhet byggt i sådana innan och vet vad som behövs. Men alltid bra att läsa på lite också, kika lite på caraudiofabrication på youtube, finns många bra och nybörjarvänliga klipp där han går igenom lite allt möjligt.

AlexLeon
7 mars 2018 · 7 Inlägg

Fjong skrev:
Det är nog smidigast smile Dom har med största sannolikhet byggt i sådana innan och vet vad som behövs. Men alltid bra att läsa på lite också, kika lite på caraudiofabrication på youtube, finns många bra och nybörjarvänliga klipp där han går igenom lite allt möjligt.

Tack ska kolla upp honom!
Men är det samma sätt på alla bilar? )ungefär)

Volvo S40N (2005)
Fjong
7 mars 2018 · 1 494 Inlägg

I grund och botten är det väldigt lika ja men vissa bilar är bökigare att hålla på med.

AlexLeon
7 mars 2018 · 7 Inlägg

Fjong skrev:
I grund och botten är det väldigt lika ja men vissa bilar är bökigare att hålla på med.

hmm, någon gång måste man lära sig!
tror du de går in en 2din i s40n?

Volvo S40N (2005)
Fjong
7 mars 2018 · 1 494 Inlägg

Finns ett par filmer på yt där dom har 2din HUs, men verkar va en del jobb. Som sagt aldrig grejat med nån så vågar inte säga för mkt.

AlexLeon
7 mars 2018 · 7 Inlägg

Fjong skrev:
Finns ett par filmer på yt där dom har 2din HUs, men verkar va en del jobb. Som sagt aldrig grejat med nån så vågar inte säga för mkt.

Ah okej , Tack för svar iallafall! smile

Volvo S40N (2005)
Volvoz84 "Ijenkligen"
8 mars 2018 · 786 Inlägg

AlexLeon skrev:

Fjong skrev:
I grund och botten är det väldigt lika ja men vissa bilar är bökigare att hålla på med.

hmm, någon gång måste man lära sig!
tror du de går in en 2din i s40n?

Hjälpte min svåger att byta stereo i hans v50. En jävla massa jobb med kapande o.s.v, men 2din-stereo får plats om man verkligen vill!
Displayen till ac:n/originalstereon måste dock flyttas.
Hsr sett att det finns roligare stereo som inte kräver ombyggnad, men jag kommer inte ihåg var. ☺

There is no theory of evolution, just a list of creatures Chuck Norris allows to live.
AlexLeon
8 mars 2018 · 7 Inlägg

Volvoz84 skrev:

AlexLeon skrev:

Fjong skrev:
I grund och botten är det väldigt lika ja men vissa bilar är bökigare att hålla på med.

hmm, någon gång måste man lära sig!
tror du de går in en 2din i s40n?

Hjälpte min svåger att byta stereo i hans v50. En jävla massa jobb med kapande o.s.v, men 2din-stereo får plats om man verkligen vill!
Displayen till ac:n/originalstereon måste dock flyttas.
Hsr sett att det finns roligare stereo som inte kräver ombyggnad, men jag kommer inte ihåg var. ☺

så du tror att det är mer värt och skaffa en 1din stereo isåfall?
annars kan man ju åka till skroten och köpa ett nytt "vattenfall" om man skulle kapa för mycket.

Volvo S40N (2005)
Volvoz84 "Ijenkligen"
8 mars 2018 · 786 Inlägg

AlexLeon skrev:

Volvoz84 skrev:

AlexLeon skrev:

hmm, någon gång måste man lära sig!
tror du de går in en 2din i s40n?

Hjälpte min svåger att byta stereo i hans v50. En jävla massa jobb med kapande o.s.v, men 2din-stereo får plats om man verkligen vill!
Displayen till ac:n/originalstereon måste dock flyttas.
Hsr sett att det finns roligare stereo som inte kräver ombyggnad, men jag kommer inte ihåg var. ☺

så du tror att det är mer värt och skaffa en 1din stereo isåfall?
annars kan man ju åka till skroten och köpa ett nytt "vattenfall" om man skulle kapa för mycket.

1din lär vara lättare att få dit, men ändå rätt mycket jobb!
Annars finns ju denna.
https://www.bluepower.se/sv/produkter/l … o-arm.html
Vet inte om det är något att ha, men den passar utan ombyggnad iaf! 😉

There is no theory of evolution, just a list of creatures Chuck Norris allows to live.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang