Omprogramering värmepaket S-MAX ford

stigson
8 mars 2018 · 4 Inlägg

Hej jag har värme upp i bilen ingen värme ner till golvet har hört att man kan omprogramera  värmen  med knapparna inne i bilen någon som vet.bilen är från 2011

stigson
8 mars 2018 · 4 Inlägg

låter enkelt kostar 1500 kr i felsökning. det handlar om att trycka på några knappar på panelen.trodde att det kanske fanns någon här som  visste. för alla är ju inte proffs men ändå en glad amatör.

Evildan
8 mars 2018 ·

Istället för att häckla dig och påvisa egna kunskapsbrister, likt medlemmen ovan, så hjälper jag dig.

Tryck på off och golvvärme samtidigt, släpp bägge samtidigt och tryck direkt på auto. Då blir klimatanläggningen i din bil nollställd. Eventuella felkoder kan komma att visas på displayen.
Hoppas det är boven i dramat, lycka till.

xXSammy
9 mars 2018 · 6 570 Inlägg

Evildan skrev:
Istället för att häckla dig och påvisa egna kunskapsbrister, likt medlemmen ovan, så hjälper jag dig.

Tryck på off och golvvärme samtidigt, släpp bägge samtidigt och tryck direkt på auto. Då blir klimatanläggningen i din bil nollställd. Eventuella felkoder kan komma att visas på displayen.
Hoppas det är boven i dramat, lycka till.

Du glömde lägga till att du ska hålla in AV och Fotutrymme i exakt 2 sekunder för att sen trycka på AUTO inom 1.5 sekund wink För att läsa ur felkoder..!

Om felkoder finns visas första delen på vänster sida sedan höger. Trycker du på DEFROST kommer felkoderna raderas
Exempel:
9A6 300 (Höger Solsensor krets)

OMPROGRAMMERING av EATC's kan endast göras med Ford IDS och FDRS (Alternativt dyrare eftermarknadsutrustning)

De/Dem
stigson
9 mars 2018 · 4 Inlägg

kan bara tacka för hjälpen det är skit med nya bilar tacka vet jag 30 år gamla klenoder. dom kan man hitta felen på. och dricka en pilsner samtidigt ha det bra och ännu en gång tack för hjälpen hoppas att jag kan hjälpa någon annan.

Evildan
9 mars 2018 ·

xXSammy skrev:

Evildan skrev:
Istället för att häckla dig och påvisa egna kunskapsbrister, likt medlemmen ovan, så hjälper jag dig.

Tryck på off och golvvärme samtidigt, släpp bägge samtidigt och tryck direkt på auto. Då blir klimatanläggningen i din bil nollställd. Eventuella felkoder kan komma att visas på displayen.
Hoppas det är boven i dramat, lycka till.

Du glömde lägga till att du ska hålla in AV och Fotutrymme i exakt 2 sekunder för att sen trycka på AUTO inom 1.5 sekund wink För att läsa ur felkoder..!

Om felkoder finns visas första delen på vänster sida sedan höger. Trycker du på DEFROST kommer felkoderna raderas
Exempel:
9A6 300 (Höger Solsensor krets)

OMPROGRAMMERING av EATC's kan endast göras med Ford IDS och FDRS (Alternativt dyrare eftermarknadsutrustning)

Jahajaja, som dom säger på monteringsbandet hos Ford "close enough" . wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang