Koda in AUX på en BMW E61

Joakim-S Hobby Fotograf
6 april 2018 · 650 Inlägg

Hallå där,

Köpte mig en BMW e61 för nån vecka sen och håller på att bli galen på att det inte finns AUX till den.
Ringde till BMW som ville ha 3000kr för att koda in AUX till bilen, så det gick ju bort ganska omgående.

Det råkar inte finnas nån runt Stockholms området som vet hur man kodar in detta? Har sett några klipp på youtube men inget jag vågar mig på då det verkar lite för avancerat för mig. Om ingen har en bättre/smidigare lösning smile

Mvh Joakim

MG e-HS (2021)
Bassiehof
6 april 2018 · 1 777 Inlägg

Googlade din rubrik och..det varde ljus!

https://www.blocket.se/ostergotland/Bmw … 121180.htm

Joakim-S Hobby Fotograf
6 april 2018 · 650 Inlägg

Bassiehof skrev:
Googlade din rubrik och..det varde ljus!

https://www.blocket.se/ostergotland/Bmw … 121180.htm

Tack för svar, har givetvis också googlat efter detta men inte hittat som jag skrev nån i Stockholms området som kan göra detta. Linköping är en bit att åka från där jag bor tyvärr.

MG e-HS (2021)
Bassiehof
7 april 2018 · 1 777 Inlägg

Hur många mil är det från Norrtälje till Södertälje? 10 mil. Sthlm - Linköping cirka 20 mil, men om du kan spara mer än 2000 kr på bara kabel och arbete är det väl värt en resa till Linköping? Det är inte så att avstånden är korta i Stockholm med kranskommuner.

Joakim-S Hobby Fotograf
7 april 2018 · 650 Inlägg

Bassiehof skrev:
Hur många mil är det från Norrtälje till Södertälje? 10 mil. Sthlm - Linköping cirka 20 mil, men om du kan spara mer än 2000 kr på bara kabel och arbete är det väl värt en resa till Linköping? Det är inte så att avstånden är korta i Stockholm med kranskommuner.

Ja det är lite drygt 23 mil. Nja jag tycker inte det är värt att åka 46 mil för det. När det eventuellt kanske finns nån i Stockholm som kan göra hjälpa mig med detta. Därav jag startade denna tråd så vi får se vart den leder.

Senast redigerat av ProXem (7 april 2018)

MG e-HS (2021)
Bassiehof
7 april 2018 · 1 777 Inlägg

46 mil minus de mil du gör i "Stockholmsområdet", så det kanske inte blir riktigt så många mil. Men du gör förstås som du vill. Jag tycker att dina beräkningar inte är att lita på.

Joakim-S Hobby Fotograf
7 april 2018 · 650 Inlägg

Bassiehof skrev:
46 mil minus de mil du gör i "Stockholmsområdet", så det kanske inte blir riktigt så många mil. Men du gör förstås som du vill. Jag tycker att dina beräkningar inte är att lita på.

Så du tycker att med dina beräkningar så ska jag sätta mig i bilen och åka 46 mil för att det var den första annonsen du hittat? Kan ju vara bättre att kolla först om det kan finnas närmare innan?

Hittade för övrigt ett ställe i Uppsala som kan göra detta för samma pris som den du länkade till. Så nu vart det 26 mil minus dom i Stockholmsområdet som du räknade. Så nej, jag tycker dina beräkningar inte går att lira på. Men tack ändå!

MG e-HS (2021)
Bassiehof
7 april 2018 · 1 777 Inlägg

Men Uppsala är inte  ens i närheten av Stockholm! Samtidigt som det bekräftar vad jag skrivit, att avstånden är avsevärda i Stockholmsområdet. Du måste väl fatta själv att du inte kan räkna på 46 mil när du nu kommer att köra 26 mil. Skillnaden är 20 mil, inte 46 mil. Det var hela poängen. Nej, jag måste erkänna att jag slutade leta när jag fick fram denna länk efter 0,000011 sekunder på Google, något du hade kunnat göra själv i stället för att ställa samma fråga som bevisligen ett stort antal personer ställt före dig. Det finns värre, de som ställer frågor om Volvo V70, Sveriges mest sålda bil de senaste 20 åren.

Joakim-S Hobby Fotograf
7 april 2018 · 650 Inlägg

Bassiehof skrev:
Men Uppsala är inte  ens i närheten av Stockholm! Samtidigt som det bekräftar vad jag skrivit, att avstånden är avsevärda i Stockholmsområdet. Du måste väl fatta själv att du inte kan räkna på 46 mil när du nu kommer att köra 26 mil. Skillnaden är 20 mil, inte 46 mil. Det var hela poängen. Nej, jag måste erkänna att jag slutade leta när jag fick fram denna länk efter 0,000011 sekunder på Google, något du hade kunnat göra själv i stället för att ställa samma fråga som bevisligen ett stort antal personer ställt före dig. Det finns värre, de som ställer frågor om Volvo V70, Sveriges mest sålda bil de senaste 20 åren.

Jag förstår verkligen inte vad du yrar om och du verkar inte förstå vad jag pratar om. Så jag lägger ner den här diskussionen nu och tackar för din åsikt och hjälp.

MG e-HS (2021)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang