Efter byte kupefläkt, bilen startar ej. Saab 9-3 -04

henke14
9 april 2018 · 12 Inlägg

Hej!

Min kupefläkt gnisslade så jag tänkte byta ut den. När jag hade monterat av den gamla och köpt en ny på mekonomen och monterat denna så startade inte bilen. Den klickar bara. Vet någon vad problemet kan vara. Är det Maxisäkringen tillhörande kupéfläkten som krånglar?

//Henrik

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
9 april 2018 · 4 917 Inlägg

Tog du av ena polen på batteriet innan bytet?
Eller har du glömt att förtälja det..?

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
henke14
9 april 2018 · 12 Inlägg

insatsen skrev:
Tog du av ena polen på batteriet innan bytet?
Eller har du glömt att förtälja det..?

Hej!

Jag glömde nämna det. Jag tänkte inte på att ta av batteriet vid bytet så det är säkert det som har orsakat problemet. sad Har kopplat ur batteriet två gånger efteråt men det hjälper inte.

Senast redigerat av henke14 (9 april 2018)

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
9 april 2018 · 17 466 Inlägg

Provat startkablar?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
henke14
9 april 2018 · 12 Inlägg

Hybrid_ skrev:
Provat startkablar?

Nej har inte testat de. När jag vrider om nyckeln så klickar det och kommer upp på infoskärmen att en massa funktioner inte fungerar. Kommer det även upp felmeddelande om det är lite batteri?

Evildan
9 april 2018 ·

henke14 skrev:

Hybrid_ skrev:
Provat startkablar?

Nej har inte testat de. När jag vrider om nyckeln så klickar det och kommer upp på infoskärmen att en massa funktioner inte fungerar. Kommer det även upp felmeddelande om det är lite batteri?

Yupp.

henke14
9 april 2018 · 12 Inlägg

Evildan skrev:

henke14 skrev:

Hybrid_ skrev:
Provat startkablar?

Nej har inte testat de. När jag vrider om nyckeln så klickar det och kommer upp på infoskärmen att en massa funktioner inte fungerar. Kommer det även upp felmeddelande om det är lite batteri?

Yupp.

Tack för hjälpen! Det var dåligt med batteri så med startkablar startade den fint. smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang