Extern HD som inte lirar med Windows

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
15 april 2018 · 17 478 Inlägg

Tror ni hjälpt mig med detta förut men hittar inte tråden. Har en Extern 500GB HD USB som förvisso datorn känner och visar i enhetshanteraren men jag kommer inte åt den.

Har varit kopplad till en Canal Digitalbox och behöver formateras. Jag har tillgång till Windows 10 eller Windows Xp.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
chrizz Administratör
15 april 2018 · 11 783 Inlägg

Enhetshanteraren i windows, eller diskhanteraren kanske det heter. Där bör du se den och även kunna fimpa den helt, skapa ny partition och filsystem. Tungan rätt i mun dock, var helt säker på att du väljer rätt disk innan du går vidare med nått.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
15 april 2018 · 17 478 Inlägg

chrizz skrev:
Enhetshanteraren i windows, eller diskhanteraren kanske det heter. Där bör du se den och även kunna fimpa den helt, skapa ny partition och filsystem. Tungan rätt i mun dock, var helt säker på att du väljer rätt disk innan du går vidare med nått.

Har provat. Tar bort den och rycker ur sladden och sedan in igen "Installerar ny USB-enhet" och "Den är klar att användas" Men inte fasen dyker den upp...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
15 april 2018 · 17 478 Inlägg

Löste sig tror jag. Fick söka upp Datorhantering och döpa om disken från ingen bokstav till K:\
Datorn blev förbannad över att den saknade adress tydligen?

Gör en rejäl formatering just nu och det tar nog en halvtimma till innan resultat.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
chrizz Administratör
15 april 2018 · 11 783 Inlägg

Hybrid_ skrev:
Löste sig tror jag. Fick söka upp Datorhantering och döpa om disken från ingen bokstav till K:\
Datorn blev förbannad över att den saknade adress tydligen?

Gör en rejäl formatering just nu och det tar nog en halvtimma till innan resultat.

Gott! Det var där jag menade, tror sektionen kallas diskhanteraren eller nått sånt, men den ligger nog inom datorhantering. Inte helt glasklart.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
15 april 2018 · 17 478 Inlägg

chrizz skrev:

Hybrid_ skrev:
Löste sig tror jag. Fick söka upp Datorhantering och döpa om disken från ingen bokstav till K:\
Datorn blev förbannad över att den saknade adress tydligen?

Gör en rejäl formatering just nu och det tar nog en halvtimma till innan resultat.

Gott! Det var där jag menade, tror sektionen kallas diskhanteraren eller nått sånt, men den ligger nog inom datorhantering. Inte helt glasklart.

Den ligger på 76% nu och surrar friskt. Återkommer.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang