Volvo Amazon Signalhorn

dlef95
27 maj 2018 · 53 Inlägg

Hej! min jordkabel i rattstången till signalhornet på en Volvo Amazon 65:a har gått av.
Någon som vet om man måste ta bort hela ratten för att dra om en ny kabel i rattstången?

Mvh
Anton

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
27 maj 2018 · 14 056 Inlägg

dlef95 skrev:
Hej! min jordkabel i rattstången till signalhornet på en Volvo Amazon 65:a har gått av.
Någon som vet om man måste ta bort hela ratten för att dra om en ny kabel i rattstången?

Mvh
Anton

Går det att trä ner en dragtråd så kan du ju fästa den nya kabeln och dra in den i rattstången.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
dlef95
27 maj 2018 · 53 Inlägg

Vettemannen skrev:

dlef95 skrev:
Hej! min jordkabel i rattstången till signalhornet på en Volvo Amazon 65:a har gått av.
Någon som vet om man måste ta bort hela ratten för att dra om en ny kabel i rattstången?

Mvh
Anton

Går det att trä ner en dragtråd så kan du ju fästa den nya kabeln och dra in den i rattstången.

/Benny

Det är så att jordkabeln har gått av precis bakom den brickan som jordar. Då är det att jag behöver ta bort fjäder och båda skålarna, det är om jag måste ta bort själva ratten för att få ut allt? pga att jag har hela kabeln i motorutrymmet för tillfället.

Mvh
Anton

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang