Hjälp! Dra 50mm2 kabel i audi a4 b6 04

Floppen37
12 juni 2018 · 2 Inlägg

Tjenare! Skaffade just detta konto i hopp att någon kan hjälpa mig vars jag ska dra 50mm2 strömkabeln till slutsteget i bagaget.

Jag har dragit in den i kupén på passagerarsidan men har absolut ingen aning vars jag ska dra den sen. Går inte under  plasten vid tröskeln eftersom där är det för trångt. Jag har funderat på att ta ut stolen och försöka dra den under mattan och förarstolen och sen under baksätet men jag vet inte om de ens går eller om de ser förjävligt ut (borde inte göra de eftersom mattan är ganska tjock).
Är det nån som har dragit en grövre kabel i en b6 som kan hjälpa mig eller nån som bara har några tips? Hittar inget som hjälpt mig.

Tack på förhand

it_mutt Avstängd
12 juni 2018 · 10 388 Inlägg

Har visserligen inte lika grov kabel i min, men jag drog min längst med "vecket" mellan golv och tröskel, under mattan. Syns inte alls.
Och, även om det skulle synas något med din kabel, så är det ju frågan om någon mer än du (som vet om det) kommer tänka på det.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Floppen37
12 juni 2018 · 2 Inlägg

it_mutt skrev:
Har visserligen inte lika grov kabel i min, men jag drog min längst med "vecket" mellan golv och tröskel, under mattan. Syns inte alls.
Och, även om det skulle synas något med din kabel, så är det ju frågan om någon mer än du (som vet om det) kommer tänka på det.

Tack för svar men var du tvungen ta bort plasten vid b-stolpen då eller? Har prövat en gång att ta bort den men den var så jävla svår att få bort och rädd att något skulle gå sönder.

it_mutt Avstängd
12 juni 2018 · 10 388 Inlägg

Floppen37 skrev:

it_mutt skrev:
Har visserligen inte lika grov kabel i min, men jag drog min längst med "vecket" mellan golv och tröskel, under mattan. Syns inte alls.
Och, även om det skulle synas något med din kabel, så är det ju frågan om någon mer än du (som vet om det) kommer tänka på det.

Tack för svar men var du tvungen ta bort plasten vid b-stolpen då eller? Har prövat en gång att ta bort den men den var så jävla svår att få bort och rädd att något skulle gå sönder.

Är snart två år sen jag gjorde det så jag vågar faktiskt inte svara helt ärligt på det, men jag TROR inte att jag gjorde det, utan tog bort plasten mellan stolparna, och sen kom åt att "lirka" förbi kabeln vid B-stolpen. Dock inte helt hundra på det.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang