Koppla in ljud i volvo amazon

Joarud
19 juni 2018 · 171 Inlägg

Hej har en original Amazon med original stereo jag vill inte plockan ur original radion  och inte göra masa hål för högtalare nån som har nå bra tipps vad man kan gömma en stereo samt högtalare tänkte ha stående högtalare bak på hatthyllan sen två fram

caromania Forummoderator
19 juni 2018 · 9 296 Inlägg

Joarud skrev:
Hej har en original Amazon med original stereo jag vill inte plockan ur original radion  och inte göra masa hål för högtalare nån som har nå bra tipps vad man kan gömma en stereo samt högtalare tänkte ha stående högtalare bak på hatthyllan sen två fram

Enklast är att hänga den i underkant instrumentbräda. Då behöver du borra 2 små hål i plåten, men i underkant så de inte syns.

En annan variant jag sett är en stående låda mellan framstolarna.

Annars kan du ju montera ur ”originalstereon” sålänge. Det är ju inte original med stereo i Amazonen så det är inte så farligt. Har du kvar täckluckan?

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Joarud
19 juni 2018 · 171 Inlägg

Jag har en original radio

caromania Forummoderator
19 juni 2018 · 9 296 Inlägg

Joarud skrev:
Jag har en original radio

Jag skulle tippa på att du har en tidsenlig radio inkopplad hyfsat tidigt i bilens liv. Amazonen såldes inte med radio, däremot satt det en liten högtalare bakom gallret på handskfackshyllan. Inte desto mindre kul iofs! Kanske lösningen med en separat låda mellan stolarna blir snyggast?

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Joarud
19 juni 2018 · 171 Inlägg

Jo jag vet radio sålades ju som tillbehör å min har högtalaren där bak så de kommer nog sen bilen var ny nån som har skiss på en låda man kan ha fram

torsen
19 juni 2018 · 7 238 Inlägg

Joarud skrev:
Jo jag vet radio sålades ju som tillbehör å min har högtalaren där bak så de kommer nog sen bilen var ny nån som har skiss på en låda man kan ha fram

På en av mina hobbybilar har jag 4 högtalare med 3 element i varje löst under framstolarna.
Ljudet skulle bli bättre om de var fast förankrade i golvet, i alla fall basljudet borde bli bättre.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang