Webbchatt på egen domän.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
30 juni 2018 · 17 465 Inlägg

Jag har en egen domän som inte används för tillfället. Har flera men denna ligger vilande bara. Tänkte man kanske kunde ladda upp ett enkelt chattprogram via FTP så kan man hålla kontakt med kompisar. Typ Facebook men enbart meddelanden.

Förslag?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Hamilton
30 juni 2018 · 8 864 Inlägg

För tio år sedan hade det funkat men idag är det rätt meningslöst då dom flest har mobiler och kan chatta med dom...
Men om du googlar så finns det fortfarande några gratis script du kan använda.

Fotograf på tierpidag.se
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
1 juli 2018 · 17 465 Inlägg

Hamilton skrev:
För tio år sedan hade det funkat men idag är det rätt meningslöst då dom flest har mobiler och kan chatta med dom...
Men om du googlar så finns det fortfarande några gratis script du kan använda.

Flera av min vänner har inte facebook eller använder FB sällan. Dessutom är de som mig och låter oftast mobilen ligga i fickan under arbetsdagen. Men en dator som står på har de hela gänget. Enkelt sätt att kommunicera för oss alltså. Som förr...

Hittade en del scriptbaserade program men inga verkar fungera på min domän. Oftast blir det 403 trots att rättigheterna är ändrade till 777.

Förslag på helt fristående chat? Ingen PHP finns.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Low
1 juli 2018 · 3 306 Inlägg

Har ej FB, använder mig av WhatsApp. Kanske för 10 år sedan som sagt:-)

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
1 juli 2018 · 14 039 Inlägg

Har ej heller FB eller WhatsApp. Jag använder mig av olika forum via datorn såsom Garaget och Trans Am-klubben. Sen så finns ju givetvis SMS, mail eller så kan man ringa också.
Det är mitt sätt att konversera.
Hittils har jag inte haft nåt behov av nåt annat.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
1 juli 2018 · 17 465 Inlägg

Vettemannen skrev:
Har ej heller FB eller WhatsApp. Jag använder mig av olika forum via datorn såsom Garaget och Trans Am-klubben. Sen så finns ju givetvis SMS, mail eller så kan man ringa också.
Det är mitt sätt att konversera.
Hittils har jag inte haft nåt behov av nåt annat.

/Benny

Givetvis har jag Whatsapp, FB, mail, sms i mobilen. Nu är det så att jag inte kan ta upp mobilen var 5 minut för att stirra på den utan vill ha en öppen chat på den ena datorn på min arbetsplats. Mina vänner tar heller inte upp telefonen tvångsmässigt hela tiden. Förvisso har jag oftast headset i ena örat men tjata skit med folk samtidigt som man försöker felsöka en bil fungerar sådär för mig...

Vill ha en bra chat helt enkelt. Visst lever ICQ kvar och jag tittar på saken.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang