Otroligt hög tomgång efter full gas

oggeoboyy
20 juli 2018 · 4 Inlägg

Har en 940 med 531 topp och vx3 kam! Är väll som de enda jag vet om motorn! Är inte så insatt i sånt men iaf om jag startar den och kör som vanligt så har den precis vanlig tomgång  och den varvar ner och allt men sen om jag håller full gas och kör upp han i typ 4500rpm och sedan släpper gasen så varvar den inte ner efter det! Så då har jag en tomgång på 4500 och det är ju inte så mysigt och man blir ju stämplad som nån gamm tant som inte kan annat än å slira koppling! Nämen skämt å sido, men iaf äre nån som har någon aning om vad felet är så är jag mycket tacksam för svar!

Senast redigerat av oggeoboyy (20 juli 2018)

Mack Forum- och sitemoderator
20 juli 2018 · 26 136 Inlägg

oggeoboyy skrev:
Har en 940 med 531 topp jadda jadda... är inte så insatt men iaf så om jag startar den och kör som vanligt så har den precis vanlig tomgång  och den varvar ner och allt men sen om jag håller full gas och kör upp han i typ 4500rpm och sedan släpper gasen så varvar den inte ner efter det! Så då har jag en tomgång på 4500 och det är ju inte så mysigt och man blir ju stämplad som nån gamm tant som inte kan annat än å slira koppling! Nämen skämt å sido, men iaf äre nån som har någon aning om vad felet är så är jag mycket tacksam för svar!

531-topp och..nåt mer eftersom du säger "jadda jadda"?
Är ju bra att veta för eventuell felsökning.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
oggeoboyy
20 juli 2018 · 4 Inlägg

Korrigering i inlägget nu!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang