Epa startar inte/går inte köra på ettan

Myhran
25 juli 2018 · 452 Inlägg

chanstagarn skrev:
Kabeln går via nyckellåset till lampan och sen generatorn.
Du skulle kunna dra en kabel med en lampa emellan ,från batteriets + till anslutningen på generatorn där tråden från låset är anslutet, D+.
På så sätt så ser du om lampan tänds, och sen slocknar när motorn går igång.

Om vi ponerar att man inte har någon lös lampa men vill kontrollera existerande kabel och lampa i bilen hur gör man det enklast?

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
25 juli 2018 · 17 473 Inlägg

Myhran skrev:

chanstagarn skrev:
Kabeln går via nyckellåset till lampan och sen generatorn.
Du skulle kunna dra en kabel med en lampa emellan ,från batteriets + till anslutningen på generatorn där tråden från låset är anslutet, D+.
På så sätt så ser du om lampan tänds, och sen slocknar när motorn går igång.

Om vi ponerar att man inte har någon lös lampa men vill kontrollera existerande kabel och lampa i bilen hur gör man det enklast?

Löd eller skarva ihop något. Köp en lampa på ca 3w och fixa ihop den med ett par meter kabel. Innan du börjar riva generatorn...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Myhran
25 juli 2018 · 452 Inlägg

Torde det inte vara enklare att jorda D+ ute vid generatorn och slå på tändningen, självklart med kabeln bortkopplad på generatorn, då kontrollerar man ju hela laddningslampan krets.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang