Mirrorlink Subaru Outback 2015

Reborn-swe
28 juli 2018 · 62 Inlägg

Hej,

Jag läste lite att man kan spegla GPS från mobilen till skärmen på Outback via Mirrolink men är det någon som vet hur man aktiverar Mirrorlink knappen på skärmen?
Mirrorlink knappen finns men det ser ut som inte aktiverad, den är inte tänd, trycker man på det händer det ingenting.

Någon som vet hur man aktiverar det och sedan hur man sätter igång det?

Tack på förhand!

Myhran
29 juli 2018 · 452 Inlägg

vad har du för telefon? Har din telefon stöd för mirrorlink?
Man kopplar in telefonen via ett USB uttag och telefonens laddsladd för att få igång funktionen, iaf på andra tillverkare som jag är van vid,

Reborn-swe
29 juli 2018 · 62 Inlägg

Myhran skrev:
vad har du för telefon? Har din telefon stöd för mirrorlink?
Man kopplar in telefonen via ett USB uttag och telefonens laddsladd för att få igång funktionen, iaf på andra tillverkare som jag är van vid,

Hej,
Min telefon är en Galaxy S5 med Android 6.0.1 (root), Måste jag aktiverar ngt i telefonens konfiguration eller installera en vis app för det?
Vet du om Galaxy S5 har stöd till mirrolinK?
Jag installerade appen Sigic Car Navigation i telefonen och sedan kopplade telefonen via USB kabel i bilen, telefonens skärm blev svart så länge jag hade kabel kopplad och i bilen blev ingen förändring.

Vad tycker du/ni?

xXSammy
29 juli 2018 · 6 566 Inlägg

Kolla över inställningarna.. På min Ford var jag tvungen att aktivera Android auto manuellt först.

De/Dem
Myhran
29 juli 2018 · 452 Inlägg

Mirrorlink och android Auto är olika system,
Detta kanske kan vara till hjälp?
http://swesubaru.forum24.se/swesubaru-a … html#46541

Reborn-swe
29 juli 2018 · 62 Inlägg

Myhran skrev:
Mirrorlink och android Auto är olika system,
Detta kanske kan vara till hjälp?
http://swesubaru.forum24.se/swesubaru-a … html#46541

mmmm dåmåste de vara inkompatibla versioner av mirrorlink i telefonen och i bilen och om det det är så då har jag rätt app i mobilen med det hjälper inte.

hur ta jag reda på vilken version av mirrorlink jag har i bilen och mobilen?

Jag hittar inte inställning för android heller i bilen.

Myhran
29 juli 2018 · 452 Inlägg

Tyvärr har jag inte något svar på din fråga i det ärendet, kontakta en Subaru återförsäljare kanske de kan bringa mer klarhet

Reborn-swe
29 juli 2018 · 62 Inlägg

Myhran skrev:
Tyvärr har jag inte något svar på din fråga i det ärendet, kontakta en Subaru återförsäljare kanske de kan bringa mer klarhet

Tack så mycket för hjälpen och om det är någon som har en tips om ämnet hör gärna av dig om hur man ta reda på versionen på mirrorlink.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang