Takvinge till volvo S70

Mr Refinement
9 januari 2006 · 18 Inlägg

Är det någon som vet nått om hur man moterar en takvinge på en volvo S70?
Eller är det någon som har en så är jag väldigt sugen på att köpa om den är till salu

MVH Stensson

Ther is no Turbo like Volvo Turbo!
Volvo 850 R (1997)
jiMz Wrench
10 januari 2006 · 82 Inlägg

sika,sika,sikaflex big_smile
ne men de brukar ju hålla för det mesta men "säkrast" är någ ettpar skruvar men se till o slänga i lite silikon i hålen så du slipper rosten..

Smoke
11 januari 2006 · 692 Inlägg

Finns ett speciellt lim ett företag brukar limma fast kjolpaket med, finns på clas ohlson. Har tyvärr inte namnet i huvet men har en tub ute i bilen själv.

Och kan man limma kjolpaket med det och det håller så kan man nog limma en vinge också.

MalZonCossie
23 januari 2006 · 121 Inlägg

Det bästa du kan göra e att matta ner lacken precis under där vingen kommer att komma på lacken, å sen likadant på vingen å lägga spoilerlim eller ganska lite rutlim, så sitter den som berget.. Då slipper du göra hål i karossen å tänka på tätning å rost.

MVH Jonas

Ford Sierra RS COSWORTH 4x4 "Bästa Tuningcar 2015" (1991)
Jocke_T
23 januari 2006 · 81 Inlägg

Finns lim som är så bra att man kan lyfta en bil efter ett par minuter det måste väl hålla..:S

Christian S
24 januari 2006 · 4 816 Inlägg

Smoke skrev:
Finns ett speciellt lim ett företag brukar limma fast kjolpaket med, finns på clas ohlson. Har tyvärr inte namnet i huvet men har en tub ute i bilen själv.

Och kan man limma kjolpaket med det och det håller så kan man nog limma en vinge också.

Det är inte PL400 du tänker på? för det klarar att limma det mesta.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
s70glt
2 juni 2006 · 2 Inlägg

hej på dig du ska andvända kraftlim det är det bästa för att sätta dit en takvinge på en sedan.
jag hade en takvinge på min gammla 850 och den satt som bara den. så att det fungerar

Burken Utanlem
2 juni 2006 · 895 Inlägg

sällan de kommer samma frågor på garaget.org......

Ford Galaxie 500 XL "460" (1964)
peegee Forummoderator
26 juni 2007 · 2 924 Inlägg

s70glt skrev:
hej på dig du ska andvända kraftlim det är det bästa för att sätta dit en takvinge på en sedan.
jag hade en takvinge på min gammla 850 och den satt som bara den. så att det fungerar

Det säger inte mycket med "använd kraftlim"...
Vad heter kraftlimmet/n och inhandlas vart?

~ Life is short, have FUN! ~
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang