4541
Sök

sälja opeln till uk hur gör ja ?

saabtok
1 306 Inlägg
25 juni 2007
Trådstartare
Har lagt upp lite annonser var stans på nätet  på opeln...Har nu fått ett par  som är intresserad bla två st från england som är villig att köpa den  för 650 euro.

Nu hör de till att den som ville ta den  för 650 euro  hade en som skulle stå redo  om  frun skulle sälja den  och den som skulle köpa skulle skicka en check med både köpe summan och summan för skeppningen men men nu blir man lite knas när man aldrig skickat iväg någon bil till utlandet utan endast sålt hemma vid så har ni några råd ellre tips så mottas de med glädje

SAAB= Se Andras Avundsjuka Blickar

Dieselgypsy
538 Inlägg
25 juni 2007
Gör ej, detta är ett klassiskt bedrägeri, man läser och ser om den tekniken ofta i teknikens värld och på tv.

Vill någon från utlandet köpa din bil: Låt han betala kontant och hämta bilen själv.

Ta gärna en titt på en av mina bilar och kommentera ifall du gillar någon av bilderna

1 231 Inlägg
25 juni 2007
Kan aldrig heller löna sig att importera en bil för den (i detta sammanhang) struntsumman. Som ovan säger, cash som gäller.

Mitt projekt: Evo III

1 112 Inlägg
25 juni 2007
Pappa sålde en båt till en från holland en gång!  den killen ville göra så att skicka chek osv osv. men pappa sa att han får ta sinbil å kärra å komma hit med pröjs å hämta! Den killen gjorde det verkligen  också! Så min mening är att om killen e tillräkligt noga med din bil så låt han komma å hälsa på å göra affär över en kopp kaffe hehe!

"Riktiga bilar drar 1,5l milen"

4 767 Inlägg
26 juni 2007
Som sagt tidigare i tråden, kontant betalning ska det vara innan dom får sätta sej i bilen och åka iväg!

Får du en check och skickar iväg bilen, så ringer banken nån vecka senare och berättar att checken saknade täckning och du får inga pengar..

Mvh
Erick

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

* Voff voff *
11 068 Inlägg
26 juni 2007
TheDeadDorkster skrev:
Gör ej, detta är ett klassiskt bedrägeri, man läser och ser om den tekniken ofta i teknikens värld och på tv.

Vill någon från utlandet köpa din bil: Låt han betala kontant och hämta bilen själv.

Instämmer!!!

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...

Proljece?
1 464 Inlägg
26 juni 2007
Håller med varför skulle dom vilja ha en opel? Dom bor i england dom kan få 2000gg bättre bil för 650eurosar smile

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!

Rörpulare
1 453 Inlägg
26 juni 2007
haxer skrev:
Håller med varför skulle dom vilja ha en opel? Dom bor i england dom kan få 2000gg bättre bil för 650eurosar smile

2000gr bättre för en bil för ca 6000kr? De tror ja inte.. kanske e nått speciellt me den, vem vet smile

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"

saabtok
1 306 Inlägg
26 juni 2007
Trådstartare
frun har backat ur affären iaf ... hon tyckte själv det kändes lite skumt .....men men tack iaf för svaren .....

SAAB= Se Andras Avundsjuka Blickar

658 Inlägg
26 juni 2007
Jag kan ju inte se något problem i det hela, jag hade sålt bilen, däremot hade jag inte skickat den förns checken var inlöst och pengarna finns på mitt konto. Tycker köparen att det tar för lång tid får han isf betala på annat sätt..

Kilowatts is my living, horsepower is my life.

Sök