Volvo V70 2,0f-08 lampor på panel blinkat till och motor dör

Msynnerf
13 oktober 2018 · 2 Inlägg

Jag har en 2,0 f årsmodell 2008 med ett fel som ingen verkar kunna åtgärda.
Bilen har gått cirka 30.000 mil och har fram tills nu gått felt felfritt.
Det började med att alla lampor på instrumentpanel tändes samt att bilen tappade dragkraft en kortare stund och sedan var den tillbaka som om inget hänt.
Nu startar bilen när den är kall, men så fort motorn blir varm så stannar den hela tiden. I vissa lägen aktiveras startspärren och man får trixa lite och så släpper den och man kan starta bilen igen och den går allt ifrån någon sekund till någon minut innan den stannar igen. Volvo har bilen hos sig nu och dom har bytt något relä samt tändningslåset men felet kvarstår. Enligt Volvo får dom inga felkoder att jobba på och dom önskar nu byta del efter del, vilket jag känner kan bli extremt dyrt. Är det någon därute som haft samma eller ett snarlikt problem som kan tipsa om vad som är galet ?

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
13 oktober 2018 · 4 917 Inlägg

Jag hade börjat med att mäta batterispänningen dels vid avstängd motor och även med motorn igång för att utesluta spänningsfel.
Med motorn avstängd 12,5 volt och med motorn igång minst 13,5 volt.

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
W123-76
14 oktober 2018 · 72 Inlägg

På 08orna är det vanligt att kabelmattan till motorn nöter sönder sig mot batterilådan, kan ge konstiga fel å ofta glappande

Das beste oder nichts!
Berggren79
14 oktober 2018 · 90 Inlägg

jag hade kollat batteriet ordentligt,  sen är det väldigt vanligt att jordkablarna typ bakom lyset mot karossen lossnar.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang