Helt fel iso-kabel?

StaciesMom
28 december 2018 · 1 Inlägg

Hej

Jag har en 944 ltt som inte har nått ljud alls. Jag vet med mig att högtalarna inte funkar som dem ska, o detta ska åtgärdas men problemet är att när jag fick bilen, så fanns ingen stereo alls. Så jag behövde ta en annan stereo från en passat, som funkar. Det fanns inga sladdar o jag visste med mig att Volvo har en annan typ av utag. Därför behövde jag köpa en ny. När jag stod på biltema första dagen märkte jag att dem inte hade adaptrar för 940 o kände mig dum, eftersom dem hade för alla andra modeller.

Samtidigt skrev jag med en kompis som kan väldigt mycket om bilar/ljud och han sa att 740 och 940 har samma utag. Så jag köpte senare en iso-adapter till 740, o den passa i själva stereon, MEN, den passar inte med 940's inbyggda sladdar. Dem som sitter i bilen från början är mer platta och rektangulära, medans dem på adaptern är kuber typ.

Senare sökte jag på nätet efter 940 iso-adapter, och på ett ställe stod det att iso-adapter för 850, s40 och v70 passa, så frågan är;
Måste jag byta adapter helt o lämna tillbaka 740n, eller finns det någon form av kopplingsdel som man kan sätta emellan?

Förlåt för röran men hoppas någon kan läsa detta o hjälpa till

spillolja
28 december 2018 · 4 025 Inlägg
Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang