Alcantara med hål som sätesklädnad? Snyggt, men praktiskt? Audi S-line...

chrizz Administratör
7 januari 2019 · 11 783 Inlägg

Jag jagar ny bil just nu då familjen växt ur 3-serien, och jag är återigen inne på Audi. Många av de bilar jag kikar har på halvskinn med alcantara som är perforerad som standard i s-line-utförande. Man ser ett ljust tyg genom hålen i alcantaran. Ganska snyggt, men hur praktiskt är det? Jag ser en rengöringsmardröm framför mig, speciellt med barn i bilen.

Anledningen att jag frågar är enkel, helst vill jag ha helläder, men utbudet är inte stort som begagnat. De flesta har dessa alcantara-säten. Så frågan är om jag kan kompromissa eller inte. Jag har inget emot alcantara egentligen, men hålen asså... tongue Någon som har dessa säten och kan redogöra lite hur det är att leva med de?

https://www1.garaget.org/gallery/images/1/2/2-289c8afe9abedd4e7e227f1f2ab8a8a4.jpg
Bild från en A3:a, men det verkar se ungefär likadant ut för alla modeller.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Cuefa Ain't no place like home...
7 januari 2019 · 4 628 Inlägg

Jag tycker Alcantara som regel är väldigt lätt att hålla rent, har heller inte hört våra rekondare prata illa om denna typ av klädsel.
Personligen tycker jag bättre om Alcantara då det på något magiskt sätt är svalt på sommaren och varmt på vintern, samt inte lika "halkigt" som helläder smile

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget
Mercury Grand Marquis LS "Murklan" (2000)
Cupra Born "Gruvbilen" (2022)
chrizz Administratör
7 januari 2019 · 11 783 Inlägg

Cuefa skrev:
Jag tycker Alcantara som regel är väldigt lätt att hålla rent, har heller inte hört våra rekondare prata illa om denna typ av klädsel.
Personligen tycker jag bättre om Alcantara då det på något magiskt sätt är svalt på sommaren och varmt på vintern, samt inte lika "halkigt" som helläder smile

Jag håller med. Jag har haft Alcantara tidigare och det har varit bra. Men det är hålen jag är skeptisk till.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang