1635
Sök

Skillnad mellan amd och intel? äre stor skillnad?

410 Inlägg
27 juni 2007
vad mycket snack om att AMD skulle vara varmare. Det stämmer ju inte för två öre. Iallafall inte när jag köpte min dator för nått år sen. Då var det så att AMD chippen låg på runt 40 grader i idle och pentium gick alldrig ner under 50. Sen när det gäller överklockning så går min AMD x2 just nu överklockat utan några som helst problem fortfarande kallare än en intel. Intel lever på gamla meriter och tar ut lite för stort pris för sina proccessorer om man jämför med AMD. Skillnaden mellan dom är marginell men det är inte priset så jag skulle satsa på AMD. Men så tycker jag att det är onödigt att köpa nya delar om man har en något nyare dator. Då det oftast inte behövs om du inte ska köra mördarspel på en HD skärm.

Sleeper
3 084 Inlägg
27 juni 2007
laika skrev:
vad mycket snack om att AMD skulle vara varmare. Det stämmer ju inte för två öre. Iallafall inte när jag köpte min dator för nått år sen. Då var det så att AMD chippen låg på runt 40 grader i idle och pentium gick alldrig ner under 50. Sen när det gäller överklockning så går min AMD x2 just nu överklockat utan några som helst problem fortfarande kallare än en intel. Intel lever på gamla meriter och tar ut lite för stort pris för sina proccessorer om man jämför med AMD. Skillnaden mellan dom är marginell men det är inte priset så jag skulle satsa på AMD. Men så tycker jag att det är onödigt att köpa nya delar om man har en något nyare dator. Då det oftast inte behövs om du inte ska köra mördarspel på en HD skärm.

händer mycket på ett år wink

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
27 juni 2007
twin_cam skrev:
AMG vet jag har mycket luddigare betäckningar på sina processorer. Men i sig är dom bra. Snabba som attan, och tror dom är rätt stömsnåla med.

Vadå, E 600 AMG talar väl ett tydligt språk tongue Kom bara på det sådär så ta det inte personligt tongue

150 Inlägg
27 juni 2007
lixer skrev:
Har funderingar på att bbygga ny dator så jag funderar på 2st uppgraderingspaket från komplett ena är Intel och det andra AMD

Här kommer 2st länkar till diverse paket och vore fint med tips på vilket man skall välja. Vet inte om det blir lättare att avgöra vilket jag skall göra men det är alldrig fel med tips.

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=323786
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=323200
MVH / Anders

Ta AMD!

Smålänning
7 887 Inlägg
27 juni 2007
bumpe skrev:
twin_cam skrev:
AMG vet jag har mycket luddigare betäckningar på sina processorer. Men i sig är dom bra. Snabba som attan, och tror dom är rätt stömsnåla med.

Vadå, E 600 AMG talar väl ett tydligt språk tongue Kom bara på det sådär så ta det inte personligt tongue

Där va en som har ögonen med sig hmm big_smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Knegare
718 Inlägg
27 juni 2007
twin_cam skrev:

Tål dock inte överbelastning lika bra som intel, egen erfarenhet.. Sen finns en film någonstans på nätet där dom testar att ta bort fläkten när dom spelar, och då brinner AMD upp, medans intel klockar ner sig för att svalna, och klarar sig.

Sen att den filmen är typ 4-5år gammal ska vi inte ta upp?wink
Om det är den där de lirar Q3 ?

William 2009-02-20

Fisketokig
2 997 Inlägg
27 juni 2007
Hållt lika på AMD och Intel tills det att Intel kom ut med Prescott.

Då tappade jag intresset för intel och köpte mig en 3500+ från AMD då de lockade med 64bitars.

Sen när Intel släppte conroe så är ju saken given.

Core2Duon är svårslagen.

Benchade min E6600 klockad till 3200MHz och det var i sämsta fall 220% och bästa fall 550% snabbare än AMD x2 4800+ original i lite snabba tester.

gammal bild men conroe är helt klart givet val, slutsnackat wink

http://img89.imageshack.us/img89/304/heheqe4.jpg

Inte testat någe nu mot senaste AMD men än snurrar den på i 3200mhz och trivs som bara den. kör fortfarande med fläktarna på minsta och hör den knappt. 38-40 grader går den i tillsammans med 6 diskar och 25c i rummet..

köp Inteln!
Senast redigerat av Martin 9-3 (27 juni 2007)

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
27 juni 2007
Jag kan inte mkt alls om sånt här men som jag uppfattat o hört är intel mer stabilt för exmp företag banker osv o intel klarar stå på 24/7 utan problemas.. och amd är mer prestanda för spelaren... Men men vad vet jag.

Bmw osv..

Sök