Högnivå omvandlare bmw 320d e91

Tobbilainen
17 januari 2019 · 38 Inlägg

Hej. Har sedan förra bilen kvar en baslåda och slutsteg. Jag tänkte att det kunde behövas i Bmwn eftersom orginal ljudet är ganska kast.  Har köpt en Omvandlare. Jag undrar bara hur det skall dras?.

Under stolarna sitter det 2 bmw bashögtalare. Och har läst att man kan dra högnivå dit. men måste man dra från båda sidorna eller räcker det från ena högtalaren? på omvandlare sitter också det 2 remote kablar. en in och en ut? vart skall dessa kopplas? och måste man klippa av högtalarkablarna och skarva dem?

Hoppas ni förstår någorlunda vad jag menade.


http://www.ai-group.se/linjamuuntimet/1 … bar2kanals Länk till omvandlaren.

henkz MR
18 januari 2019 · 295 Inlägg

har du en 2ch omvandlare så behöver du signal från 2 högtalare för att få högre effekt på signalen.. remoten är startsignalen..  en från stereon chansar jag på och den andra till steget du ska driva basarna med.
Dock såg det ut som att den omvandlare du visar har autostart, då känner den av signalen direkt då det kommer "ljud" där du kopplat in den.

Bassiehof
18 januari 2019 · 1 777 Inlägg

Denna omvandlare har någon form av gain, så det kanske räcker med en kanal. Det vet du bara ifall du testar. Eller så frågar du nån som har erfarenhet och har använt just denna omvandlare. Typ säljaren...

Tobbilainen
19 januari 2019 · 38 Inlägg

Koplade ihop det idag och det räckte stt jsg tog från  högtalaren under stolen. Tog remote från 12 volts utaget i bagaget så basen slår på när bilen startas. Men när jag testade om den fungerade small det i ena högtalaren. Kan det varit någon säkring eller small högtalaren ? 😨

Bassiehof
19 januari 2019 · 1 777 Inlägg

Lät det när du slog på eller av tändningen? Nån skrev att den har autostart. Då borde du kanske inte använda remote också?

Senast redigerat av Bassiehof (19 januari 2019)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang