Ny på jobbet fråga verkstad.

Avresto
1 februari 2019 · 202 Inlägg

Hej,

Jag har ett nytt jobb inom montage där man ska vara flexibel med arbetsuppgifterna som är
montering, maskin bearbetning, elinstallationer mm.

Jag har en visstids tjänst via ett bemanningsbolag där tanken är att företaget ska anställa om allt går och känns bra.

Jag har arbetat ca 1 månad med detta nu och undrar hur självgående man räknas vara på min tid?

Jag frågar om en del hjälp av de mer erfarna ännu och ber dem ibland att visa även enkla saker man borde kunna.

Mycket tacksam för svar.
Hur stor chans till anställning har jag tror ni?

Brådhis * Voff voff *
1 februari 2019 · 10 277 Inlägg

Avresto skrev:
Hej,

Jag har ett nytt jobb inom montage där man ska vara flexibel med arbetsuppgifterna som är
montering, maskin bearbetning, elinstallationer mm.

Jag har en visstids tjänst via ett bemanningsbolag där tanken är att företaget ska anställa om allt går och känns bra.

Jag har arbetat ca 1 månad med detta nu och undrar hur självgående man räknas vara på min tid?

Jag frågar om en del hjälp av de mer erfarna ännu och ber dem ibland att visa även enkla saker man borde kunna.

Mycket tacksam för svar.
Hur stor chans till anställning har jag tror ni?

Får dom förklara samma saker om och om igen kan ju chansen vara att dom tröttnar, handlar det om nya saker (om än enkla) är det säkert lugnt.

Jag har fått lära mig att det är bättre att ställa dumma frågor än att göra dumma misstag. Har funkar för mig iaf senaste 20 åren. wink

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Avresto
1 februari 2019 · 202 Inlägg

Brådhis skrev:

Avresto skrev:
Hej,

Jag har ett nytt jobb inom montage där man ska vara flexibel med arbetsuppgifterna som är
montering, maskin bearbetning, elinstallationer mm.

Jag har en visstids tjänst via ett bemanningsbolag där tanken är att företaget ska anställa om allt går och känns bra.

Jag har arbetat ca 1 månad med detta nu och undrar hur självgående man räknas vara på min tid?

Jag frågar om en del hjälp av de mer erfarna ännu och ber dem ibland att visa även enkla saker man borde kunna.

Mycket tacksam för svar.
Hur stor chans till anställning har jag tror ni?

Får dom förklara samma saker om och om igen kan ju chansen vara att dom tröttnar, handlar det om nya saker (om än enkla) är det säkert lugnt.

Jag har fått lära mig att det är bättre att ställa dumma frågor än att göra dumma misstag. Har funkar för mig iaf senaste 20 åren. wink

//Brådhis

Det låter som en bra filosofi som jag tar efter. smile

De sa att det är bättre att fråga så att arbetet rullar vidare än att man fastnar och det drar ut på tiden.

Men min oro är lite vad de egentligen tänker om en. =P

CC72
1 februari 2019 · 1 661 Inlägg

Är det en vettig arbetsplats så vet dom också att alla har en gång varit nya.

De anställda jag lärt upp ger jag både hjälp men också tryggheten i att man ibland får misslyckas och göra fel.
Gör man dock samma fel flera gånger så är det något som inte stämmer.... smile

Slim
1 februari 2019 · 340 Inlägg

Mycket handlar om vilken attityd man har. Är man intresserad och vill göra ett bra jobb, syns det.
Att hjälpa någon som vill lära sig är inte jobbigt...

Om det är någon du känner att du fått bra kontakt med kan du också fråga efter tips. Säg som det är, att du vill göra ett bra jobb och är orolig att du lär dig för långsamt.

”Attitude makes the difference” är ett ordspråk som funkar rätt så ofta...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang