2537
Sök

Blocket paj?

19 Inlägg
16 februari 2019
Trådstartare
(Volvo 945 B230FB)
Hooj, min 940 har tagit vatten dem senaste 15 åren o vi bestämde oss för att byta topp + packning i somras.
Nu i November när jag körde t jobbet så rök det från huven så öppnade o kollade o då droppade det olja ifrån någonstans, kan inte se vart då det är rätt skitigt.
Men vi köpte en ny topp som var planad o bytte igen då min originaltopp var i rätt dåligt skick!
O nu är det samma skit igen, det var rätt stressigt så vi hade rätt möe fokus på just toppen men där var en liten skada i blocket som vi inte tänkte på
Frågan är då om det är så att blocket är rätt så möe mer skadat?

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 333 Inlägg
16 februari 2019
TheXmeX99 skrev:
(Volvo 945 B230FB)
Hooj, min 940 har tagit vatten dem senaste 15 åren o vi bestämde oss för att byta topp + packning i somras.
Nu i November när jag körde t jobbet så rök det från huven så öppnade o kollade o då droppade det olja ifrån någonstans, kan inte se vart då det är rätt skitigt.
Men vi köpte en ny topp som var planad o bytte igen då min originaltopp var i rätt dåligt skick!
O nu är det samma skit igen, det var rätt stressigt så vi hade rätt möe fokus på just toppen men där var en liten skada i blocket som vi inte tänkte på

Har du kört i 15 år med en motor som tagit vatten? Har det inte varit bättre att åtgärdat det tidigare?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

6 220 Inlägg
17 februari 2019
Börja med att kolla ordentligt var oljan kommer ifrån. Kanske är det från ventilkåpspackningen, det behöver inte vara något stort fel

19 Inlägg
19 februari 2019
Trådstartare
Vettemannen skrev:
TheXmeX99 skrev:
(Volvo 945 B230FB)

Har du kört i 15 år med en motor som tagit vatten? Har det inte varit bättre att åtgärdat det tidigare?

/Benny

Det är mina föräldrar som haft bilen innan så inget dem brytt sig om tyvärr

19 Inlägg
19 februari 2019
Trådstartare
Svarte_Orm skrev:
Börja med att kolla ordentligt var oljan kommer ifrån. Kanske är det från ventilkåpspackningen, det behöver inte vara något stort fel

Vstten blandas med oljan vilket jag glömde skriva med!

4 254 Inlägg
19 februari 2019
Har topplockspackningen gått kan det leda till att du får avgaser och olja i kylarvattnet. Det kan då ge ett övertryck och du får det lekage du beskriver.

Eller så är det ventilkåpspackningen som gått.

Men har du olja i vattnet är det nog bara börja riva toppen och sedan kolla skick på blocket.

Sök