Kan man plastidipa över dekaler ??

granadadr
10 mars 2019 · 7 286 Inlägg

har en ful bil den har tyvärr massa dekaler, och om man försöker ta bort dem så följer lacken med,, provat på trösklar,, så jag undrar hur mkt kommer det att synas om jag dippar den??

Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Snurriis
10 mars 2019 · 761 Inlägg

granadadr skrev:
har en ful bil den har tyvärr massa dekaler, och om man försöker ta bort dem så följer lacken med,, provat på trösklar,, så jag undrar hur mkt kommer det att synas om jag dippar den??

Ja du kommer ju se alla "skarvar" mellan lack å dekalen om dippar.

granadadr
10 mars 2019 · 7 286 Inlägg

Snurriis skrev:

granadadr skrev:
har en ful bil den har tyvärr massa dekaler, och om man försöker ta bort dem så följer lacken med,, provat på trösklar,, så jag undrar hur mkt kommer det att synas om jag dippar den??

Ja du kommer ju se alla "skarvar" mellan lack å dekalen om dippar.

man gör det,, ja då får det vara,,  tänkte att plastidippen är mer förlåtlig för den är lite tjockare,, jaja tack för svar

Hiphoppucko
10 mars 2019 · 72 Inlägg

Om det kvittar hur det ser ut under kan du alltid slipa ner, spacka ifall det behövs, och slutligen fint slippapper för att sedan lacka över med antingen färg eller plastidip

granadadr
11 mars 2019 · 7 286 Inlägg

Hiphoppucko skrev:
Om det kvittar hur det ser ut under kan du alltid slipa ner, spacka ifall det behövs, och slutligen fint slippapper för att sedan lacka över med antingen färg eller plastidip

nää orkar jag inte,, bilen måste endå slipas plåtrent när den ska lackas om igen,,  så då får det vara tills omlack,

Hiphoppucko
11 mars 2019 · 72 Inlägg

granadadr skrev:

Hiphoppucko skrev:
Om det kvittar hur det ser ut under kan du alltid slipa ner, spacka ifall det behövs, och slutligen fint slippapper för att sedan lacka över med antingen färg eller plastidip

nää orkar jag inte,, bilen måste endå slipas plåtrent när den ska lackas om igen,,  så då får det vara tills omlack,

Yes förstår det

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang