4517
Sök

Vad är en "sleeper"?

414 Inlägg
29 juni 2007
Trådstartare
Nybörjare som jag är vet jag inte riktigt vafd en "sleeper" är som nämns lite då och då, är det en bil som karossen ska vara så orginal som möjligt och motorn är vråltrimmad? Ungefär så har jag förstått det iaf tongue

hej

33 Inlägg
29 juni 2007
hellt rätt=)

658 Inlägg
29 juni 2007
RouziMotorsport skrev:
onödig tråd

Varför onödig? Frågar man inget får man inget veta. Då är ju isåfall de flesta trådarna här onödiga?

Kilowatts is my living, horsepower is my life.

737 Inlägg
29 juni 2007
finns ju även färdiga bilar från fabrik som är sleepers.. Mercedes AMG...Audis RS kombi bilar speciellt

414 Inlägg
29 juni 2007
Trådstartare
Orka bry sig om sånna "onödig tråd" varför är den det? Man frågar väl om saker man inte vet något om? Aja men tack för alla svaren iaf var som jag trodde då big_smile

hej

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
29 juni 2007
tycker heller inte tråden är onödigt vill man veta så får man ju fråga alla kan inte veta allt.

NissanMotorsport
29 juni 2007
De är ingen onödig tråd, bara för att en frågar betyder de inte att resten av sverige vet, finns många andra som kanske undrar, så äre bara att kolla in här så får dom svar direkt..

Proljece?
1 464 Inlägg
29 juni 2007
RouziMotorsport skrev:
nae menar att det blev en kort tråd.
inte att den är "onödig", kanske borde formulerat mig bättre.
big_smile

Så mer att när du föddes så var det onödigt? lol

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!

Sleeper
3 084 Inlägg
29 juni 2007
jupp var en rosthög 240 på blocket för nån månad sen 700hp allt var nytt utom kaross tongue

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

1 060 Inlägg
29 juni 2007
Här e ett klockrent exempel på en Sleeper, som jag ser "sleeper" iallafall smile

http://www.garaget.org/video/zq9apvgi6a22

uʍop ǝpısdn ǝdʎʇ uɐɔ ʎןןɐǝɹ noʎ ˙ǝnɹʇ sʇı ˙ןoן

FreddeK
29 juni 2007
Jo som sagt så är en sleeper något man inte tror det är. Fanns en 242 på blocket förut som var helt i orginalskick, årsmodell 75 om jag minns rätt. det satt plåtisar så bilen såg ut som en farfarsbil=) men han hade pressat ner en v8 lt1 motor i den och 3tums ferrita hela vägen...den hade ac också. det kan jag kalla sleeper...bara kasta på lite majblommor också sen så!

Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
2 258 Inlägg
29 juni 2007
Åsså maskerar man föraren med en gubbhatt så ser det EXTREMT oskyldigt ut... wink
Sambon hade en sleeper, en saab, en gång i tiden, finns under våra gamla bilar. smile

// Ellen smile

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!

1 396 Inlägg
29 juni 2007
T ex Mazda 3 MPS

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT

Kettunen
29 juni 2007
Det finns även en jäkla rosthög till 740 som hade ca 370häst om ja inte minns fel på blocket.
Senast redigerat av Kettunen (29 juni 2007)

Sök