Fick för mig att mäta lite på bakvagnen då man får förmoda att allt "satt sig" nu. Inställningen av Panhardstaget linjerar fortfarande bakaxeln fint under bilen. Om jag lägger en linjal mot hjulet har jag på högersidan 17mm till skärmkanten och 15mm på vänstersidan med bilen i "nolläge" så att säga. Placerar man sedan två personer i baksätet blir det höger 15mm och vänster 14mm. Tycker nog jag fått till justeringen av panhardstaget ganska bra ändå.
Har justerat kickdown wiren en smula för lite ökat linjetryck i lådan nu när jag lastar på den ca 200hk. Kollade samtidigt justeringen av gasspjället så detta lirar med både spjällägeskontakt och kickdown wire.
Härligt o se att man greja sånt där själv, bra jobb!
Tack! Ja det är det är A och O att det är rättjusterat, men ganska lätt utfört om man har lite tålamod. Blir några testrunder under justeringen för att "känna" på lådan.
Var ute och testkörde lådan även kall i dag för att se hur den lirar efter justeringen. Inga konstigheter utan den växlar kanon! Växlar ner lite tidigare nu i motlut och när man trampar på lite grann, vilken är bra för lådan. Håller det här då detta blev riktigt bra.
ett tips är att köpa färdigskuren solfilm från soyafilm. håller bättre och solfilmen blir inte lila efter ett halvår som biltemas. och underlättar en hel del när den är perfekt utskuren //mvh kevin
ett tips är att köpa färdigskuren solfilm från soyafilm. håller bättre och solfilmen blir inte lila efter ett halvår som biltemas. och underlättar en hel del när den är perfekt utskuren //mvh kevin
Ja det medlet är riktigt bra. Klart det är lite jobb att arbeta in det i plasten/gummit, men resultatet är kanon och det håller länge förhållandevis till annat jag testat.