Vad för motor passar i volvo 343 utan större modifikationer (tex med adapterkit man kan köp)?

redneck_white_trash
28 maj 2019 · 4 Inlägg

som rybriken lyder söker jag nån  motor som passar in med adapter som man kan köpa online

Utmarks-Loke
28 maj 2019 · 5 833 Inlägg

Är det en sån med renaultmotor och remdrift eller är det med volvomotor och växellåda i bakaxeln? För om det är med volvomotor tror jag du kan stoppa i B230 med turbo tex. Men är det renault är det nog för mycket special för att kunna bytas utan en massa ombyggnad

Putteliten
29 maj 2019 · 9 075 Inlägg

Svarte_Orm skrev:
Är det en sån med renaultmotor och remdrift eller är det med volvomotor och växellåda i bakaxeln? För om det är med volvomotor tror jag du kan stoppa i B230 med turbo tex. Men är det renault är det nog för mycket special för att kunna bytas utan en massa ombyggnad

Om det är Renaultmotor i den nu, så kan han ju stoppa i turbomaskin från 460 och 480.

Utmarks-Loke
29 maj 2019 · 5 833 Inlägg

Putteliten skrev:

Svarte_Orm skrev:
Är det en sån med renaultmotor och remdrift eller är det med volvomotor och växellåda i bakaxeln? För om det är med volvomotor tror jag du kan stoppa i B230 med turbo tex. Men är det renault är det nog för mycket special för att kunna bytas utan en massa ombyggnad

Om det är Renaultmotor i den nu, så kan han ju stoppa i turbomaskin från 460 och 480.

Kanske, om den passar och om de ens går att få tag på längre. De bilarna ser man inte ofta längre och de var inte ens vanliga med turbo på nittiotalet. Och sedan måste motorn vändas från tvärställd till rakställd, antar jag, och så vet jag inte om remdriften håller för mera effekt? Jag skulle nog inte ge mig på projektet om det inte är en av de nyare med volvomotor.

xXSammy
29 maj 2019 · 6 569 Inlägg

Finns inga färdiga adaptrar, enklaste du kan komma är att bygga ihop en B230 med en B200.

Gäller det gamla karossen måste du även byta motorhuv.

De/Dem
redneck_white_trash
30 maj 2019 · 4 Inlägg

är en manuell 82a

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang