Volvo 740 -92

lordmelfis21
11 juni · 3 Inlägg
#1

hej min volvo 740 1992 är helt död. jag bytte lampor i mätarhuset och allt lös jätte bra, när jag skulle sätta in mätarhuset igen så knastra det till bakom mätarhuset inne under panelen och började ryka och lukta bränt (jag stängde av tändningen så snabbt som möjligt). har kollat bakom mätarhuset och runt om och ser inga kablar som är av eller något som ser bränt ut. bilen startade innan detta utan problem , men efteråt är allt dött. ibland går bränslepumpen igång, den främre(?) som sitter under sätet på bilen. men dör när jag vrider om nyckeln helt för att starta. om man vrider lite på polerna så tänds ibland en enstaka lampa i mätarhuset men inget annat. batteriet funkar och är testat i annan bil.

Någon som har haft samma eller liknande problem eller tips var man ska börja felsöka eller testa byta ut?
mvh melvin

insidan Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..:)
11 juni · 3 389 Inlägg
#2

Såklart har det med lampbytet att göra, att mätarhuset lagt av..
Har du en himla otur så har mätarhuset pajat..sad
Kolla om någon säkring brunnit först.
Ta ur alla lamporna och kolla bottnarna..

Senast redigerat av insidan (12 juni )

zzr94092
11 juni · 2 818 Inlägg
#3

Bilen ska starta utan mätarhuset.

lordmelfis21
12 juni · 3 Inlägg
#4

zzr94092 skrev:
Bilen ska starta utan mätarhuset.

ja det va de jag också tänkte men ingen säkring har rykt, men fick reda på att man kunde nollställa elen och rengjorde alla poler, bilen startar nu men inga lampor fungerar dessvärre. Kan jag ha bränt alla lampor eller man ska införskaffa sig ett nytt mätarhus?

zzr94092
12 juni · 2 818 Inlägg
#5

Titta på "kretskortet" bakom på instrumentet om det blivit någon kortis där..men som sagt så ska motorn starta utan mätarhuset..

Sponsrade tjänster

Snabbt och enkelt,
med 11 miljoner fordon!

  • Fordonsdata
  • Tekniska data
  • Historik
  • Ägare
  • Värdering
  • Skuldkontroll
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang