Renovera/fixa upp gamla regskyltar i plast?

caromania Forummoderator
4 augusti 2019 · 9 296 Inlägg

Någon som lyckats eller vet hur de är ihopsatta? Jag vill inte bryta i dem, men skulle vilja fräscha upp mina skyltar som är av plastmodellen med lite fetare tecken, utan EU-märke. Man ser på mina bokstäver/siffror att de liksom "släppt" under den genomskinliga ytan... Känns som operation omöjligt?

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
M123
5 augusti 2019 · 962 Inlägg

Har det kommit emellan kalk, salt eller andra föroreningar från vägbanan är dom nog körda. Kalk och salt är rätt fränt och äter sig nog in i plasten och därför dom är så sunkiga allihopa mer eller mindre, sen inte bättre om dom släppt i lagren.

Undrar om dom i det närmaste laminerade ihop dom.
Man kan ju isf prova lite lätt på ett hörn med strykjärn då i skydd av någon textil så man inte får plast på järnet, om det går att få ihop dom.
Annars om man kan få in genomskinligt lim och sen dra vakuum så borde lagren lägga sig riktigt.

Men ställer man det ovanstående i realitet till vad Transportstyrelsens vill ha för nya skyltar så blir det svårt att finna det försvarbart att ens försöka.

Kan tänka mig att du vill slippa EU-symbolen och då blir det väl någon morot i att försöka.

"Yeah come on Affen and do the shake"
Att säga fel sak vid rätt tillfälle är lite som att säga rätt sak vid fel tillfälle.
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
5 augusti 2019 · 17 478 Inlägg

Fuska? Finns ju företag som levererar skyltar i form av klistermärken. Hade själv en sådan på min 300C då jag inte ville att bilfirman skulle borra hål i fronten på min helt nya bil. Körde med den i flera år innan jag åkte in i en kontroll där sheriffen sa åt mig att skaffa riktiga plåtar.

Ex:
http://www.dekaltrim.nu/Registreringssk … enceId=877

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
caromania Forummoderator
5 augusti 2019 · 9 296 Inlägg

M123 skrev:
Har det kommit emellan kalk, salt eller andra föroreningar från vägbanan är dom nog körda. Kalk och salt är rätt fränt och äter sig nog in i plasten och därför dom är så sunkiga allihopa mer eller mindre, sen inte bättre om dom släppt i lagren.

Undrar om dom i det närmaste laminerade ihop dom.
Man kan ju isf prova lite lätt på ett hörn med strykjärn då i skydd av någon textil så man inte får plast på järnet, om det går att få ihop dom.
Annars om man kan få in genomskinligt lim och sen dra vakuum så borde lagren lägga sig riktigt.

Men ställer man det ovanstående i realitet till vad Transportstyrelsens vill ha för nya skyltar så blir det svårt att finna det försvarbart att ens försöka.

Kan tänka mig att du vill slippa EU-symbolen och då blir det väl någon morot i att försöka.

Det är nog som du säger att de är laminerade. Känns så, vilket nog då är idioti att ge sig på eftersom man garanterat sabbar dem. Kruxet är att jag vill ha original då det här ska bli en riktig 80tals retrokärra. De är ”okej” men skulle kunna vara snyggare. Och de nya finns ju inte i kort variant (46cm) utan bara med EU-märke och då får de inte plats i min skylthållare. sad

Hybrid_ skrev:
Fuska? Finns ju företag som levererar skyltar i form av klistermärken. Hade själv en sådan på min 300C då jag inte ville att bilfirman skulle borra hål i fronten på min helt nya bil. Körde med den i flera år innan jag åkte in i en kontroll där sheriffen sa åt mig att skaffa riktiga plåtar.

Ex:
http://www.dekaltrim.nu/Registreringssk … enceId=877

Yes har funderat i de banorna men då ska det vara bra kopior på originalskylten i plast. Tror jag köpte en liten skylt på Funplate någon gång i forntiden.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Greenhorn
5 augusti 2019 · 399 Inlägg

Hybrid_ skrev:
Fuska? Finns ju företag som levererar skyltar i form av klistermärken. Hade själv en sådan på min 300C då jag inte ville att bilfirman skulle borra hål i fronten på min helt nya bil. Körde med den i flera år innan jag åkte in i en kontroll där sheriffen sa åt mig att skaffa riktiga plåtar.

Ex:
http://www.dekaltrim.nu/Registreringssk … enceId=877

hehe, Jag hjälpte min gamla granne på hans MB och körde med dubbelhäftande tejp.
Det var för 12 år sedan och dem sitter fortfarande kvar.

M123
5 augusti 2019 · 962 Inlägg

Får inte heller den där usa-varianten plats heller?
Den skylten ser ju okej ut i formatet, det som stör symmetriska är det där jävla märket på dom med, det ser ju inte klokt ut.

"Yeah come on Affen and do the shake"
Att säga fel sak vid rätt tillfälle är lite som att säga rätt sak vid fel tillfälle.
caromania Forummoderator
5 augusti 2019 · 9 296 Inlägg

M123 skrev:
Får inte heller den där usa-varianten plats heller?
Den skylten ser ju okej ut i formatet, det som stör symmetriska är det där jävla märket på dom med, det ser ju inte klokt ut.

Nä vill inte ha den, plus att jag inte tror det går att beställa andra skyltar från Transportstyrelsen än vad bilen ska ha. Ville nämligen ha den minsta fram på en av mina förkrigsbilar men det gick inte att beställa.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang