Fuzzboy skrev:
UGF 643 VW PASSAT B5 AWT 2003 behöver spridare soppa pump det vet jag och det är en gammal hederlig vajer gaspedal
Som du ska gå över helt till 100% E85, så måsta alla gummirör där bensinen ska gå igenom bytas ut...
som klarar av E85.. både tur och retur... dock kan jag nog säga det, att tror inte du kommer tjäna tillbaka lika som du får lägga ut för att konvertera till 100% E85... kanske om det görs en riktig bra EkoTune på högsta växeln... men om du har dragis på bilen och tutar runt med tung husvagn, så kommer bilen att dra E85 som en svamp. Och då är bättre ha ännu större spridare så att du får mera vrid i motorn
och kan dra tunga släp/husvagn med E85 och en bra mappning med Eko drive på högsta växel.
Men då måste du även byta ut till bättre koppling.
Somsakt... det är svårt att få en bra balansgång mellan vad det får kosta och vad man får ut av det hela.
tro mig... jag har gjort sååå många tabbar själv på vägen.
Sedan vilka spridare har du valt? går du inte över 315cc/för bensin.. så borde original pumpen greja det.
Tilllägg. Om det görs en 100% E85 på svagare spridare och du ska dra något... kan ju alltid slänga in några liter 98oktan, så kompiserar det nog rätta bra vid tung körning.