Bränslepump V855-94

AnnsVolvo
27 augusti 2019 · 4 Inlägg

Hello
Köpte en v855 från USA. den är jättebra men nu har bränslepumpen börjat krångla. Vet någon vad det är under den andra runda luckan längre in. Jag har öppnat locket till bränslepumpen men den andra undrar jag över. Finns det ngn som vet hur jag får bort den del som sitter efter den andra luckan, första är bara att lyfta upp men det som är efter sitter så in i h-e. Är det clips eller skruvat??
Är jättetacksam för rimligt svar så jag kan gå vidare./Ann

Hilmer
27 augusti 2019 · 1 782 Inlägg

Det är bränslenivågivare under den lilla/främre luckan.
Ringen till bränslepumpsarmaturen lossas med avsett verktyg eller så kan man banka loss/runt den med en mejsel och hammare, det är plast så det kan vara skört, men man behöver och andra sidan inte vara rädd för gnistbildning även om man skulle välja att slå loss den just eftersom det är plast.

Är du säker på att det är just bränslepumpen som spökar? Väldigt vanligt att relät till pumpen fungerar sporadiskt pga kallöddningar.

AnnsVolvo
27 augusti 2019 · 4 Inlägg

Jag vet inte riktigt, den har blivit lagad av en kille som kunde, men så ko detta tillbaka igår, samma besvär men visst, kan det vara relät, var sitter detta och är det bara 1 relä eller ligger det fler på vägen så att säga?

AnnsVolvo
27 augusti 2019 · 4 Inlägg

Jag har lagt 2 bilder på bagaget där problemet är

Hilmer
27 augusti 2019 · 1 782 Inlägg

Vad exakt har "han som kan" gjort för något!?
Reläet sitter bakom säkringarna under huven, man får lossa de 4 torx-skruvarna på locket. Under locket hittar du bl a bränslereläet, är oftast rött eller grönt och märkt "103".
Kall-lödningar i reläet visar sig genom att den sporadiskt (oftast när bilen/reläet blivit varm) slutar att ge ström till bränslepumpen vilket då gör att bilen antingen går hackigt eller dör helt för att senare när det svalnat starta på nytt igen.
Det kan naturligtvis vara bränslepumpen också, men svårt att gissa sig till eftersom du inte beskriver hur felet yttrar sig, men ett bränslerelaterat och ofta förekommande fel är just reläet så att kontrollera detta först är ju det bästa i mina ögon.

AnnsVolvo
30 augusti 2019 · 4 Inlägg

Tack, jag har lossat locket och gått igenom så inget är löst. Jag tror du har helt rätt med reläet. Jag ska titta på det. Tror heller inte att det är pumpen.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang