Hur kan jag laga denna lackskada på bästa vis??

M-Eriksson
3 oktober 2019 · 45 Inlägg

Var ute och åkte igår på en lååång raka i knappa 50km/h. Framför mig ser jag något tunt på ca 3dm i längd och får möte av en buss och kan därav inte svänga undan på den korta tiden. Åker över det mindre hindret och helt plötsligt smäller det till ordentligt i hjulhuset och sedan i förardörren. Bakom mig ser jag den flyga säker 3-4 meter upp i luften och jag stannar sedan lite längre fram och kontrollerar skadan (se bild).

Hittade inte föremålet som måste åkt ut i det höga gräset längs sidan men nu återstår det att laga skiten också... Lagningen behöver absolut inte vara vacker då det är en gammal Saab, vill dock undvika att få rost och andra tråkiga fenomen.

Vad kan man laga detta med? Skadan går djupt in i dörren så att plåten är exponerad.

https://www1.garaget.org/gallery/images/234/233341/233341-d61dd62e245dcb9248600121c5e050dd.jpg

Mvh,

Vitu
3 oktober 2019 · 76 Inlägg

Tvätta, sen grundfärg, lackstift och lackstift med klarlack smile

M-Eriksson
3 oktober 2019 · 45 Inlägg

Vitu skrev:
Tvätta, sen grundfärg, lackstift och lackstift med klarlack smile

Beställt grejerna! Tack för hjälpen smile

Brådhis * Voff voff *
3 oktober 2019 · 10 277 Inlägg

Hur i hela friden något som "flyger upp" från vägbanan kan åstadkomma en så rak repa (och inte en buckla) i den vinkeln gör mig en smula fundersam...

Tvivlar inte på att du körde över något, men jag tvivlar på att det gjorde den repan. smile

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
M-Eriksson
4 oktober 2019 · 45 Inlägg

Brådhis skrev:
Hur i hela friden något som "flyger upp" från vägbanan kan åstadkomma en så rak repa (och inte en buckla) i den vinkeln gör mig en smula fundersam...

Tvivlar inte på att du körde över något, men jag tvivlar på att det gjorde den repan. smile

//Brådhis

Tvivla får du absolut göra! Vet att skadan ej var där innan och gissar att kanten på föremålet jag körde över drog emot sidan då den snurrade runt i luften bakom mig.
Rätt tydligt att skadan är ny och bilen har inte stått någon annanstans än hemma på uppfarten.

Har inget behov av att bekräfta hur, var och när allt skett egentligen. Vill enbart få det lagat och det ska det bli idag smile

Tack för hjälpen!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang