Growe
Fri fart för ett fritt folk!
6 december 2019
· 10 564 Inlägg
Cuefa skrev:
Growe skrev:
efter att åkt i en audi r8 så skulle jag säga att du kommer bli galen redan inom 5min.. kupe ljud som får min Arosa att verka som en välbyggd och tyst bil
lät som en trombon inne i bilen från all vind som leta sig in..
Det låter dock inte särskilt normalt.
Ingen av våra bilar ha så mycket vindbrus, och framför allt inte en bil i den kategorin där R8an spelar.
Jag haft förmånen att både köra och åka rätt många av våra olika modeller som saknar karm runt rutan (R8 inkluderat) och ingen av dem har varit särskilt högljudda så länge dörr och ruta är rätt justerade och listerna är hela.
R8an lät mycket från motorn (V10 med sport-avgassystem modell grövre) men så fort man frirullade var den tyst inuti, definitivt inget vindbrus från den bilen.
Har även lagt mycket mil i både A5 och CC/Arteon och ingen av de bilarna lät illa de heller.
Men som vanligt är det säkrast att provköra den bil man är intresserad av och lyssna själv, det skiljer ju trots allt från ex till ex.
vart väldigt förvånad. nu var jag inte i den r8 speciellt länge någon mil bara. men påtagligt vindbrus och vägljud vägljudet var i klass med min arosa medans vindbruset var i klass med att fönstret var nere 1mm eller 3mm typ men testade att dra upp fönstrena. iövrigt en väldigt tråkig bil som man förvänade sig betydligt mer av.. var inte ens speciellt snabb åkt audi kompisar som går dubbelt så bra
men just vindbruset var det som förvånade mig väldigt. men alla lister satt kvar på plats och såg ut att fungera som det var tänkt.. (tittade pga vindbruset)
Senast redigerat av Growe (6 december 2019)
Stance=slammad bil som endast kan framföras i 2km/h på svenska vägar. håll skiten hemma i garaget så slipper vi andra hamna bakom era skithögar..