Volvo 940 ltt rycker kraftigt

Genexxa
12 december 2019 · 14 Inlägg

Tjohej! Har ett litet problem med bilen.... Vid full gas och högt varv så klipper bilen och tvärdör i en halv sekund, har samtidigt ett konstigt ljud, låter som en blandning av något metalliskt och pysande?? Tänker inte att det är spikningar för då ställer väl bilen ner tändningen och jag inbillar mig att det ej upplevs som ett kraftigt ryck?
Har mätt lambdan, den hoppar mellan 0.1-0.8V ca så den är väl schysst, provat lmm och btr från bil som funkar, bränslepumpen är ny. Lock rotor och tändstift är nytt så tändning är schysst, startgas på insug, ingen reaktion, tycker alla slangar ser hela ut. Insug/grenrörspackning är f.ö. nytt då jag bytte topplockspackning för någon månad sedan. Intercooler ser hel ut vad jag kan se.

Står bilen på tomgång en längre tid tex en kall morgon så tänds motorlampan och jag får felkod 1-1-3, Bränsleblandning för mager/fet. Tomgången är också väldigt ojämn, speciellt när den är kall, går på 3 burkar några sekunder nästan, har trott att det var a-kammen då det blev extra tydligt efter det bytet.

Bilen är förövrigt lite trimmad, sitter bränsle o tändchip från timos motor, ställbar wg(laddar 1 bar), a-kam.

Tack på förhand!

Senast redigerat av Genexxa (12 december 2019)

Equium
12 december 2019 · 354 Inlägg

Jag hade testat först att sänka laddtrycket och se om den fortfarande beter sig så.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang