Bussblinkers, Dynamic Led - Vparts

Antonostensson
12 januari 2020 · 3 Inlägg

Hej! Någon som vet om man kan koppla Vparts Dynamic Led Spegelblinkers så dom är tända hela tiden?
Hade kopplat orginalblinkersen så att dom lös hela tiden innan, men när jag satt i Dynamic blinkersen så fungerade det ej.
Går det ens på dynamiska blinkers
Någon som vet?
V70 2012-

namcon
12 januari 2020 · 242 Inlägg

Vanliga lampor lyser för att det inte spelar någon roll vilken sida du sätter + och - på. När du har så det lyser går strömmen åt andra hållet en när det blinkar.

Led går inte att vända på + och - för de har ett motstånd i sig = Det kan inte fungera som du vill.

Volvo V50 1,8F "Flex Limited Edition Momentum" (2009)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
12 januari 2020 · 17 379 Inlägg

Drivs de med vanlig 12v så går det givetvis. Men det blir lite pyssel. Får nog investera i växlande relän.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
zzr9409209
12 januari 2020 · 716 Inlägg

Vansinnigt att ha lysande blinkers..

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
12 januari 2020 · 17 379 Inlägg

zzr9409209 skrev:
Vansinnigt att ha lysande blinkers..

Äsch, vi kan ha lite vadslagning här om hur länge TS hinner köra innan sin första böter och ombesiktning!

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
granadadr
12 januari 2020 · 7 268 Inlägg

Hybrid_ skrev:

zzr9409209 skrev:
Vansinnigt att ha lysande blinkers..

Äsch, vi kan ha lite vadslagning här om hur länge TS hinner köra innan sin första böter och ombesiktning!

haha beror på var han bor,, om i en vanlig större tätort så gissar jag en v smile

Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
zzr9409209
12 januari 2020 · 716 Inlägg

Eller att någon få se i ögonvån, han blinkar ju,då kör jag ut...

Myhran
12 januari 2020 · 452 Inlägg

Lysande sidoblinkers är per definition inte olagligt, är fordonet helfordonsgodkänd kan det ifrågasättas den vägen, men så länge den blinkar när man blinkar är det ”lagligt” man får ha oranga sidomarkeringsljus, och många bilar och släp har sidomarkeringsljus.

Detta byggde man om på nästan alla bilar man hade när man var 18, och blev aldrig stoppad eller fick böter och bilen gick igenom besiktningen, sen beror det på placeringen av sagd blinkers,

Med vänlig hälsning,

granadadr
13 januari 2020 · 7 268 Inlägg

Myhran skrev:
Lysande sidoblinkers är per definition inte olagligt, är fordonet helfordonsgodkänd kan det ifrågasättas den vägen, men så länge den blinkar när man blinkar är det ”lagligt” man får ha oranga sidomarkeringsljus, och många bilar och släp har sidomarkeringsljus.

Detta byggde man om på nästan alla bilar man hade när man var 18, och blev aldrig stoppad eller fick böter och bilen gick igenom besiktningen, sen beror det på placeringen av sagd blinkers,

Med vänlig hälsning,

ofta är det ju fram, senast iförrgår såg jag en bmw körde med p ljus å lysande blinkers på kvällen,, smart wink or not

Myhran
13 januari 2020 · 452 Inlägg

granadadr skrev:

Myhran skrev:
Lysande sidoblinkers är per definition inte olagligt, är fordonet helfordonsgodkänd kan det ifrågasättas den vägen, men så länge den blinkar när man blinkar är det ”lagligt” man får ha oranga sidomarkeringsljus, och många bilar och släp har sidomarkeringsljus.

Detta byggde man om på nästan alla bilar man hade när man var 18, och blev aldrig stoppad eller fick böter och bilen gick igenom besiktningen, sen beror det på placeringen av sagd blinkers,

Med vänlig hälsning,

ofta är det ju fram, senast iförrgår såg jag en bmw körde med p ljus å lysande blinkers på kvällen,, smart wink or not

Men i denna tråd behandlades just sidoblinkers trodde jag i min enfald, wink

Med vänlig hälsning,

granadadr
13 januari 2020 · 7 268 Inlägg

Myhran skrev:

granadadr skrev:

Myhran skrev:
Lysande sidoblinkers är per definition inte olagligt, är fordonet helfordonsgodkänd kan det ifrågasättas den vägen, men så länge den blinkar när man blinkar är det ”lagligt” man får ha oranga sidomarkeringsljus, och många bilar och släp har sidomarkeringsljus.

Detta byggde man om på nästan alla bilar man hade när man var 18, och blev aldrig stoppad eller fick böter och bilen gick igenom besiktningen, sen beror det på placeringen av sagd blinkers,

Med vänlig hälsning,

ofta är det ju fram, senast iförrgår såg jag en bmw körde med p ljus å lysande blinkers på kvällen,, smart wink or not

Men i denna tråd behandlades just sidoblinkers trodde jag i min enfald, wink

Med vänlig hälsning,

my bad smile

Antonostensson
13 januari 2020 · 3 Inlägg

Så alltså, det går inte koppla Led blinkers ?

Myhran
13 januari 2020 · 452 Inlägg

Antonostensson skrev:
Så alltså, det går inte koppla Led blinkers ?

Det går inte att koppla led blinkers att lysa konstant för att sedan blinka,

Det du gjort tidigare är att lägga spänning på jordkabeln och tagit jord via spänningsmatningen, när du sedan slår på blinkersen så har du spänning på båda sidor om lampan och den slocknar,

En ledlampa och framförallt med styrenhet för att bli en dynamisk blinkers, kommer inte lysa konstant för att sedan ”blinka” med denna typ av inkoppling,

Med vänlig hälsning,

Antonostensson
14 januari 2020 · 3 Inlägg

Myhran skrev:

Antonostensson skrev:
Så alltså, det går inte koppla Led blinkers ?

Det går inte att koppla led blinkers att lysa konstant för att sedan blinka,

Det du gjort tidigare är att lägga spänning på jordkabeln och tagit jord via spänningsmatningen, när du sedan slår på blinkersen så har du spänning på båda sidor om lampan och den slocknar,

En ledlampa och framförallt med styrenhet för att bli en dynamisk blinkers, kommer inte lysa konstant för att sedan ”blinka” med denna typ av inkoppling,

Med vänlig hälsning,

Okej! Tack för svar!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang