Få tag på okänd billack

iamLollipop
1 februari 2020 · 19 Inlägg

Hej, nu har en traktor backat på min Volvo duett, den skrapade upp vänster framskärm och nu måste det fås tag på lacken, som är väldigt okänd. Den är ljusbrun enligt papperna men närmar sig vanilj gul. Finns det något bolag som framställer bilfärg som ser likadan ut ungefär som min kärras just nu. Och kostar det mycket pengar?

Har en bild åt dem som vill se. Bilden är tagen vid ett tidigare tillfälle.https://www1.garaget.org/gallery/images/233/232917/232917-ca0983ac2e9c34bb0b3b2f5852e8f392.jpg


Mvh Teo.

Senast redigerat av iamLollipop (1 februari 2020)

Hellre country-pop än hip-hop...
volvo duett b20 -64
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
1 februari 2020 · 14 039 Inlägg

iamLollipop skrev:
Hej, nu har en traktor backat på min Volvo duett, den skrapade upp vänster framskärm och nu måste det fås tag på lacken, som är väldigt okänd. Den är ljusbrun enligt papperna men närmar sig vanilj gul. Finns det något bolag som framställer bilfärg som ser likadan ut ungefär som min kärras just nu. Och kostar det mycket pengar?

Har en bild åt dem som vill se. Bilden är tagen vid ett tidigare tillfälle.https://www1.garaget.org/gallery/images/233/232917/232917-ca0983ac2e9c34bb0b3b2f5852e8f392.jpg


Mvh Teo.

Ta med dig bilen till en firma som säljer billack. Många kan analysera bilens färg med nån apparat jag inte kommer ihåg vad den heter. Sedan så blandar dom till lacken åt dig.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
uhlin
1 februari 2020 · 2 834 Inlägg

Vettemannen skrev:

iamLollipop skrev:
Hej, nu har en traktor backat på min Volvo duett, den skrapade upp vänster framskärm och nu måste det fås tag på lacken, som är väldigt okänd. Den är ljusbrun enligt papperna men närmar sig vanilj gul. Finns det något bolag som framställer bilfärg som ser likadan ut ungefär som min kärras just nu. Och kostar det mycket pengar?

Har en bild åt dem som vill se. Bilden är tagen vid ett tidigare tillfälle.https://www1.garaget.org/gallery/images/233/232917/232917-ca0983ac2e9c34bb0b3b2f5852e8f392.jpg


Mvh Teo.

Ta med dig bilen till en firma som säljer billack. Många kan analysera bilens färg med nån apparat jag inte kommer ihåg vad den heter. Sedan så blandar dom till lacken åt dig.

/Benny

Färgspectrometer tror jag den scannern heter.

Alla har den nog inte men lite större firmor bör ha den.

Sen exakt samma nyans är svårt att få till men skapligt iallafall.

iamLollipop
1 februari 2020 · 19 Inlägg

Tack för svaren, ska se vad vi kan göra. Men jag tar med mig ett sample eller bilen till lackaffärn.

Senast redigerat av iamLollipop (1 februari 2020)

Hellre country-pop än hip-hop...
volvo duett b20 -64
-jimmy
1 februari 2020 · 377 Inlägg

Ser ut som Biltemas "gråa" tvåkomponents polyuretanlackfärg.

iamLollipop
1 februari 2020 · 19 Inlägg

-jimmy skrev:
Ser ut som Biltemas "gråa" tvåkomponents polyuretanlackfärg.

Kollade in deras utbud, Off White var det närmaste jag kom. Men ändå bra gissning.

Hellre country-pop än hip-hop...
volvo duett b20 -64
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang