Volvo V50 -04 High Performance Problem

detlof
3 augusti 2012 · 38 Inlägg

Hallå hallå!

Jag har några funderingar om stereon i familjens V50, den har börjat jävlas lite grand. Det är som sagt High-performance paketet och det sitter i en V50 T5 AWD -04.

När man spelar CD-skivor hackar ljudet i uppspelningen, oftast ganska rytmiskt typ 1 gång/sekund. Ibland upphör det under några sekunder, men det kommer lika snart tillbaka. Det är som att CD-läsaren hackar. Jag har provat många olika skivor i CD-växlarens olika fack och problemet kvarstår, så det bör vara något med själva läsaren vad jag kan förstå. Är det någon som varit med om detta? Är det något att göra förutom att lämna in bilen på Volvo och bli pank på köpet?

Ibland när man startar stereosystemet fastnar systemet i uppstartsfasen, startar om och hamnar i en cykel. Det stängs av, man ser uppstartsskärmen, kommer in till radion men inget ljud kommer, och så börjar det om. Oftast löser det sig om man tar ur nyckeln och startar om bilen.  Känns som något mjukvare eller elfel. Nån som känner igen detta?

Jag har frågat på Volvo och de ska ha 1500-2000kr bara för felsökningen av systemet, vilket inte känns superkul hehe. Tacksam för alla tips! smile

En sak till, vet någon om det är möjligt att koppla in en AUX-kabel eller iPod/iPhone anslutning utan något större ingrepp? Har googlat en stund men blir tyvärr inte klokare.


Tack på förhand!
Olle

Volkswagen 1200 LIM 113 "Östgöten" (1965)
detlof
5 augusti 2012 · 38 Inlägg

Någon som vet något som kan vara av intresse? smile annars blir det att dra på mekonomen och/eller volvo imorgon.. blöh haha smile

Volkswagen 1200 LIM 113 "Östgöten" (1965)
Wargen62
17 augusti 2012 · 13 Inlägg

Har du provat att rengöra cd-spelaren med en speciell cd-rengöringsskiva med vätska ? Finns på Kjell & Co mm.

detlof
17 augusti 2012 · 38 Inlägg

Wargen62 skrev:
Har du provat att rengöra cd-spelaren med en speciell cd-rengöringsskiva med vätska ? Finns på Kjell & Co mm.

Jag har provat med en vanlig rengöringsskiva med borste från Kjell. Blev ingen direkt skillnad efteråt, men man hörde att det hände något. 
Läste nånstans att man inte kunde använda rengöring med vätska pga att det bara funkar på CD-spelare med CD-släde och inte när skivan sticks in. Vätskan skulle då försvinna vid insättningen som jag förstod det. Men det kanske inte stämmer? Har du provat att använda det? Tack för svar! smile

Volkswagen 1200 LIM 113 "Östgöten" (1965)
khaledalkaderi
6 april 2020 · 2 Inlägg

Hej jag har samma problem på min bil också med radio fick du reda på hur man gör isfåll hur ?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang