Samsung vägrar autokoppla bluetooth till pioneer deh-s310bt

Saab_basse
5 april 2020 · 79 Inlägg

Tja! Jag har en pioneer deh-s310bt i min bil som ja är hyfsat nöjd över. Haft den i lite över en halvår.
Men nu från ingenstans vägrar min telefon att autokoppla upp bluetooth till stereon. Men den autokopplar upp sig till bluetotoh fm sändare utan problem. Måste alltid trycka på enheten i bluetooth listan på telefon och välja den manuellt, sen trycka OK på både stereo och mobil
Mobil är en samsung galaxy s10

Har testat att rensa bluetooth på stereon och telefon. Testat olika bluetooth AVRCP på telefon..

Vad kan man göra?

Telefon är uppdaterad till senaste.
Från början funkade det utan problem men för ett par veckor sedan blev det såhär. Har googlat massor.

Mvh

Saab 9-3 Coupé T5 "Coupe T5 LUCKA" (1998)
Saab 9000 CSE "LUCKAN E PÅ LUT" (1997)
Janneutanb
5 april 2020 · 7 271 Inlägg

Testa att dra ur minneskabeln till stereon en stund så den nollställs. Sen kan du para ihop dom igen och se om det funkar.

Funkar det inte så testa nån annans telefon.

Saab_basse
5 april 2020 · 79 Inlägg

Janneutanb skrev:
Testa att dra ur minneskabeln till stereon en stund så den nollställs. Sen kan du para ihop dom igen och se om det funkar.

Funkar det inte så testa nån annans telefon.

Ska pröva de tack för tipset!

Finns det något enkelt sätt att spara alla ljudinställningar? tog ett bra tag innan jag blev nöjd med hur ljudet är inställt nämligen..

Saab 9-3 Coupé T5 "Coupe T5 LUCKA" (1998)
Saab 9000 CSE "LUCKAN E PÅ LUT" (1997)
Janneutanb
6 april 2020 · 7 271 Inlägg

Saab_basse skrev:

Janneutanb skrev:
Testa att dra ur minneskabeln till stereon en stund så den nollställs. Sen kan du para ihop dom igen och se om det funkar.

Funkar det inte så testa nån annans telefon.

Ska pröva de tack för tipset!

Finns det något enkelt sätt att spara alla ljudinställningar? tog ett bra tag innan jag blev nöjd med hur ljudet är inställt nämligen..

Jag brukar ta kort med telefonen på allt

Saab_basse
20 april 2020 · 79 Inlägg

Janneutanb skrev:

Saab_basse skrev:

Janneutanb skrev:
Testa att dra ur minneskabeln till stereon en stund så den nollställs. Sen kan du para ihop dom igen och se om det funkar.

Funkar det inte så testa nån annans telefon.

Ska pröva de tack för tipset!

Finns det något enkelt sätt att spara alla ljudinställningar? tog ett bra tag innan jag blev nöjd med hur ljudet är inställt nämligen..

Jag brukar ta kort med telefonen på allt

Hjälpte ej att nolla stereon, nollade först mikroprocessorn sen hela skiten å de är lika tråkigt med bluetoothen.. testade att nolla nätverksinställningar på luren men gav inget resultat. övertygad av att de är stereon som är problemet.

Saab 9-3 Coupé T5 "Coupe T5 LUCKA" (1998)
Saab 9000 CSE "LUCKAN E PÅ LUT" (1997)
Presidento Of World
20 april 2020 · 3 329 Inlägg

Prova att starta bluetooth innan du startar stereon. Brukar funka för mig (stänger alltid av bluetooth efter användning)

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
Saab_basse
20 april 2020 · 79 Inlägg

Presidento skrev:
Prova att starta bluetooth innan du startar stereon. Brukar funka för mig (stänger alltid av bluetooth efter användning)

Såklart jag gör varje gång smile men från ingenstans vägrar dom som sagt att autokoppla varandra. Gör på samma sätt som när dom funkade.

Saab 9-3 Coupé T5 "Coupe T5 LUCKA" (1998)
Saab 9000 CSE "LUCKAN E PÅ LUT" (1997)
Saab_basse
20 april 2020 · 79 Inlägg

Verkar ha löst sig efter en uppdatering av mjukvaran på stereon!

Saab 9000 CSE "LUCKAN E PÅ LUT" (1997)
Saab 9-3 Coupé T5 "Coupe T5 LUCKA" (1998)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang