Jeebz
23 april 2020
· 540 Inlägg
Hallå, när jag köpte min bil så satt det pystrim på wastegateslangen. Det borde vara en ltt wastegate på, den går inte att justera iaf. Men jag har ingen aning om hur mkt den har laddat tidigare för det fanns ingen laddtrycksmätare. Nu har jag bytt insprut(link g4+) på bilen samt topplock 530 med värre kam och större ventiler, ingen portning. Nu kör jag bara med slang mellan kompressorhus och wastegate och jag laddar 0.9 vid varvstopp enligt loggar. Men mina spridare(440cc) eller soppapump(original) orkar inte med 0.9 i ladd med e85 så jag behöver få ner laddtrycket. Krokar jag av wastegatestången har jag fortfarande 0.3 i ladd vid varvstopp men det tar tid att få upp laddet då. Är det nya toppen/kamaxeln som gör att jag inte får ner laddtrycket?. Övrigt så sitter det en do88 intercooler och vanligt rostfritt avgassystem med original downpipe och katalysator. Helst hade jag haft så lågt ladd som möjligt på wastegaten så kan jag reglera laddtrycket med laddtrycksventilen istället.
Senast redigerat av 744tic (23 april 2020)