Trasig del från skroten. Vilka rättigheter har jag?

Growe Fri fart för ett fritt folk!
30 juli 2020 · 13 736 Inlägg

granadadr skrev:

Growe skrev:

granadadr skrev:

köper mkt på autodoc,, men dem har ju kända märken till halva priset mot i sverige,, vilket våran regering kanske skulle tänka på, om man köper delar tillverkade i Sverige, sedan fraktas ner till Tyskland, för att sedan fraktas tillbaka till Sverige för halva priset,, då är något fel wink

ja någonstans knasar det.. 

beställde kamrems sats från Amazon.de     rem+löphjul+spännare+vattenpump  1600kr    samma sats på ett ställe med "service" här i sverige är 3800kr        skulle gissa att jag får remmen monterad av polaren för mellan skillnaden utan problem.

tror dock jag väljer att montera remmen själv.  men  för 3800kr så ska jag tydligen få någon form av service som jag inte riktigt vet vad det innebär men det måste då vare en jävla service för att det ska vara värt skillnaden...

när jag beställde på amazon i måndags kväll och hade det hemma på onsdag dag.  då kom det från polen vidare till tyskland och sen till sverige och hem till mig..  fri frakt förövrigt ;-)

mm en nyfiken fråga är det märkes delar? Jag köper alltid märkesdelar och endå blir det ca halva priset jämfört med i Sverige

yes så klart..  köper bara märkes delar på sånna delar...   så jag jämför inte ett skitmärke från amazon och ett bra märke i sverige.. hade jag köpt ett skräpmärke hade det skiljt mer.

kör bara skf och contitech kamremmar..

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang